Van Datong naar Taiyuan - Reisverslag uit Datong, China van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Van Datong naar Taiyuan - Reisverslag uit Datong, China van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Van Datong naar Taiyuan

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

07 September 2011 | China, Datong

Heerlijk, al die reacties, dankjewel!

Ik ben net terug van een schouder- en eem voetreflexmassage (13 euro voor 70 minuten inclusief fooi!)ahhhhh, dat was lekker! Kees zag dat niet zo zitten, maar keek wel een beetje sip toen-ie de fotoos zag. Louis was namelijk wel mee en die zat daar pontificaal met een chinese masseuse op schoot die zijn dijbenen zat te masseren... Ik weet niet wat hij volgende keer doet ;-)

Vanmorgen gestart met een bezoek aan een typisch Chinees boerendorpje. Daar bleek weer dat de levensstandaard nog niet overal in China hetzelfde is... Er wordt nog volop handel gezocht in grote stapels watermeloenen.
Ook hier zagen we weer peuters met broekjes zonder kruis. In China doen ze namelijk al heel vroeg aan zindelijkheidstraining. De kinderen worden min of meer geconditioneerd met een lopende kraan, dat brengt de plasreflex op gang. En vervolgens schijnen te ouders te weten wanneer een kind moet plassen of poepen(?) en dan zetten ze het ergens neer, aan de kant van de weg ofzo, de broek gaat vanzelf open en plassen maar! De dames in de groep zijn elke dag op billetjesjacht, want we hebben nog geen echt goede foto van die broekjes.

Hierna naar de Heilige berg Heng San. Volgens het taoïsme is dit een van de vijf heilige bergen van China. Halverwege de steile klif zien we het bijzondere overhangende klooster. Stevig ziet het bouwsel er niet uit. Het leunt op angstvallig dunne stammetjes op de rivieroever. Toch hangt het complex al vijftien eeuwen in de Golden Dragon kloof en overleefde het meerdere grote aardbevingen.
Binnenin het klooster zie je gekleurde Boeddha’s en andere elementen uit verschillende Aziatische religies terug.
Verder veel tijd in de bus (ca. 5 uur), nog een stukje chinese muur gezien, en bij het diner chinese taart omdat een van de koppels 40 jaar in ondertrouw was. Gewoon een goeie smoes voor taart!

• 08 September 2011 - 20:12

Arga :

ha Henny,Kees
    Ik liep nog even achter maar lees nu dat jullie het prima naar de zin hebben en met elkaar smoezen genoeg hebben om lekker te eten. Maar....

Wordt het niet eens tijd dat dat stel gaat trouwen na 40 jaar?

• 09 September 2011 - 09:09

Jozefien:

Ik geniet van al je verhalen en foto's.
    Maar jullie genieten zo te lezen en te zien nog veel meer. Wat een leuke reisverslagen, goed verteld. Goed foto's, die laten zien dat het een heel andere wereld is, maar geweldig om mee te maken. Nog heel veel plezier.

• 14 Maart 2017 - 19:16

Françoise En Cor:

Even iets opgezocht over Heng San kom ik jullie reisverslag en foto tegen.
    Leuk hoor!
    Hopelijk alles goed met jullie,
    hartelijke groeten.