Grottten van Yungang - Reisverslag uit Datong, China van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Grottten van Yungang - Reisverslag uit Datong, China van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Grottten van Yungang

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

06 September 2011 | China, Datong

Hallo, is daar iemand???? Bijna iedere avond openen wij vol verwachting de weblog om alle reacties te lezen, maar komen dan van een zeer koude kermis thuis :-( Laat ons weten wat je ervan vindt!

De tientallen grotten van Yungang werden ongeveer 1600 jaar geleden uitgehakt en gedecoreerd. Er zijn zowel Griekse, Perzische als hindoeïs tische invloeden merkbaar. Het zijn oude boeddhistische tempelgrotten, die in honingraatvorm uitgehouwen zijn. In de grotten zijn vele tienduizenden (Boeddha)beelden en beeldjes uitgehouwen, in grootte variërend van 17 meter tot enkele centimeters.
Na de lunch bezoeken we de Huayantempel, een uitgebreid complex met een van de grootste boeddhistische zalen in China. Helaas mogen ook hier de mooiste beelden weer niet gefotografeerd worden.
Tenslotte lopen we door een oud stadsgedeelte van Datong, dat in oorspronkelijke vorm gerestaureerd wordt, naar de kleurrijke Negen Draken Muur. Dit is een van de laatste drie bewaard gebleven Negen Draken muren in China. Ze stonden vóór de huizen van welgestelde burgers en waren ooit bedoeld om boze geesten tegen te houden.
Tegen 5 uur hadden we wel weer takspootjes en mochten we terug naar de hotelkamer om de voetjes omhoog te leggen

• 06 September 2011 - 10:35

Louis En Wilma:

Nou, daar is blijkbaar niemand die wil reageren, dus dan maar de eerste reactie van jullie buren in het hotel. Vonden jullie het vandaag ook leuk. Wij wel in ieder geval en dat van die pootjes, daar hadden wij ook last van. Tot dadelijk. als we samen lekker gaan eten. en reageer ook eens op onze weblog zou ik zeggen :-)

• 06 September 2011 - 12:31

Peter Paternotte:

Gelijk ook maar in actie komen, alle berichten gelezen en onder de indruk van het tempo waarin de highlights van China worden bezocht. Als je op zee vaart gaat dat iets langzamer.....
    Hoop dat jullie het (tempo) volhouden maar krijg wel de indruk dat de reis aan de verwachtingen voldoet. Veel cultuur en reisplezier verder, we kijken uit naar verdere berichten maar garanderen geen paralle reacties!

• 06 September 2011 - 16:17

Gerda Van Der Flier:

Hoi, kennelijk is er iets mis gegaan want ik had al een paar verslagen geleden gereageerd. Vanuit een herfstig Amsterdam geniet ik met jullie mee. Complimenten voor de beschrijvingen, samen met de foto's krijg ik er aardig beeld bij. Veel plezier!

• 06 September 2011 - 23:51

Thijs:

Nou, sorry hoor. Iedereen is hier met stomheid geslagen, verbaasd zich in stilte, heeft er geen woorden voor; als ie tenminste niet bezig is om het dak te repareren ivm de herfststormen (behalve in Uitgeest natuurlijk, daar schijnt de zon).
    De groeten van Ma (pas je wel een beetje op...), enne, doe mij ook zo'n beeld ! Thijs

• 07 September 2011 - 06:16

Helga:

Hallo Henny en Kees,
    We genieten volop van jullie reisverslagen (maar eigenlijk zijn wij een klein beetje jaloers, want jullie maken echt van alles mee!).
    Veel plezier!
    Groeten van de collega's van Kees!

• 03 November 2011 - 21:59

Hilgien:

haha, mosterd na de maaltijd... maar ik lees nu stiekum ook mee met alle verhalen van jullie...
    Leuk!! Ik leer er veel van en wil nu ook naar China! ;)

Groetjes een collega van Riet
    (die geen dagboek heeft bijgehouden ;( )