nogmaals New York en.... weer veilig thuis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu nogmaals New York en.... weer veilig thuis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

nogmaals New York en.... weer veilig thuis

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

30 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Jullie hebben natuurlijk de laatste dagen New York nog tegoed van ons. Wéééét je hoe heet 33 graden in New York is? Echt niet lekker!
Dinsdag zouden we naar het Vrijheidsbeeld en Ellis Island gaan. Kaartjes kopen ging voorspoedig en al snel konden we doorlopen naar de ferry. Daar stond me echter een rij: zeker 300 man! Nou achter aansluiten dan maar :(. Henny dacht slim te zijn door in een andere rij te gaan staan die veel sneller ging en waar nieuwe mensen ook gewoon achteraan gingen staan en door konden lopen. Dus: Kees kom op, dat kunnen wij ook. In no time stonden we vooraan en.... werden we teruggestuurd omdat we de verkeerde kaartjes hadden! Intussen waren er in die andere rij alweer 100 man bijgekomen en er zat absoluut geen schot in, dus hebben we besloten dat we daar niet meer in gingen staan en wel een foto van het Vrijheidsbeeld zouden maken vanaf de zeilboot 's middags. Jammer wel dat daardoor ook Ellis Island niet doorging, want door kom je alleen via Liberty Island.
Omdat we toch nog kaartjes voor de bus hadden, waaronder een rondrit door Brooklyn, hebben we die maar gedaan. Ziet er heel anders uit dan Manhattan, veel minder hoogbouw en met name Brooklyn Heights is behoorlijk elitair. De bewoners hebben daar bijvoorbeeld bedongen dat er geen bus door hun straat mag rijden (en zeker niet zo'n stadsrondrit!) Verder geen opzienbarende zaken.
Bij terugkomst wederom naar het Metropolitan Museum of Arts, dat vandaag wel open was. We werden echter verplicht om onze rugzakken met paspoorten, papieren en geld in een nagenoeg onbewaakte ruimte te stallen en dat was ons wat te gortig. Helaas, dan maar niet!
Na de late lunch richting pier waar om 16.30 uur de boot zou afvaren voor een rondvaart door de haven en langs het Vrijheidsbeeld weer terug.
Het stond aangekondigd als een zeiltocht en dat hield in dat de zeilen weliswaar (gedeeltelijk) gehesen werden, maar er vervolgens op de motor gevaren werd! Halverwege ging die wel 5 minuten uit en daarna weer op de motor terug. Maar wel foto's van het Vrijheidsbeeld!

Woensdag, de dag van vertrek. 's Morgens op ons gemak de koffers gepakt, want het was zo mogelijk nog heter dan gisteren en binnen was het beter dan buiten. Daarna naar de Intrepid: een tot museum omgebouwd vliegdekschip. Je kon er ook een onderzeeboot -de Growler- bezichtigen (ook van binnen) en een Concorde. Zou niks voor mij zijn zo'n duikboot: 100 man op zo'n klein oppervlak en dan voor 3 maaanden het grootste deel van de tijd onder water, brrrrr.
Rond 16.00 uur terug naar het hotel om geairconditioned nog een boekje te lezen. Tegen zessen taxi naar JFK, anderhalf uur in de spits ipv 1/2 uur normaal, vervolgens voor mij de eerste en laatste hamburger in de VS en wachten tot vertrek om 22.00 uur. Na een tijdje taxiën meldde de gezagvoerder dat we inmiddels terug aan het taxiën waren naar de gate omdat er iets mis was met een stuurkabeltje. Na wat spraakverwarring over wel of niet aan boord blijven, mochten we er toch uit en kwamen tot de ontdekking dat bijna alles gesloten was! En dat in the city that never sleeps! Het ene tentje dat nog open was heeft in één avond waarschijnlijk een weekomzet gehaald, want het halve vliegtuig stond daar op een gegeven moment in de rij. Uiteindelijk vertrokken we tweeëneenhalf uur te laat zonder verder oponthoud. En koud dat het hier was!!! Scheelde dan ook 20 graden....

• 31 Mei 2010 - 09:31

Yoke:

Ha Allebei,

Welkom thuis in het inderdaad koude Nederland.
    Wat dat betreft hebben jullie niks gemist.
    Nu jullie teruzijn gaan Jan en ik 5 weken naar Portugal maar voor de achterblijvers belooft het beter weer te worden.
    Daar hopen we dan maar op.
    Bedankt voor jullie reisverslag.
    Altijd leuk om mensen zo te volgen.
    Groet en werk ze,

Jan en Yoke

• 03 Juni 2010 - 13:37

Louis En Wilma Anderson:

Welkom thuis vanuit onze luxe resort in Bali. Nog 2 dagen en dan zit het er ook voor ons weer op. We hebben genoten van jullie verslagen en nog bedankt voor het idee dat je ons aan de hand hebt gedaan ook een resiverslag te maken.
    Ons reisverslag maken we trouw, maar kunnen we het helaas niet elke dag plaatsen. Benieuwd naar alle verhalen achter de verhalen van jullie reisverslag. Tot gauw. Louis en Wilma.
    PS. Hopelijk is het wat warmer in Nederland als wij terugkomen (ziet er wel naar uit).