Las Vegas, Death Valley, Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Las Vegas, Death Valley, Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Las Vegas, Death Valley, Mammoth Lakes

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

19 Mei 2010 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Hey you guys, how are you? Already missed us?
We hadden even wat gedoe met onze creditcard en het internet in Las Vegas en Death Valley, maar dat is inmiddels weer geregeld.

Nou, een grotere tegenstelling is nauwelijks denkbaar: het natuurgeweld van Grand Canyon en het supercommerciële Las Vegas.
Het begint er al mee dat internet op de hotelkamer betaald moet worden, maar in alle openbare ruimten van het hotel, zoals lobby, bar, restaurant, is het gratis!!! Je snapt dat het iets langer duurt voordat dit bericht verstuurd wordt, want als rechtgeaarde Nederlander ga je natuurlijk niet voor iets betalen, wat je ook gratis kunt krijgen.
Vanmorgen bijtijds vertrokken vanuit Tusayan, de wat langere route genomen omdat daar een stuk “route 66” inzit en dat moet je natuurlijk even meepikken. Ons viel het nogal tegen want op een paar plekken na was het vooral slaapverwekkend saaaaai! Bij Seligman hadden ze een jaren-50 omgeving nagebouwd met wat winkels, een hotel, een paar ouwe cadillacs en een aantal poppen in kleding uit die tijd. Het was trouens wel erg opvallend hoeveel motoren er rondreden met wat je noemt “ouwe rockers”.
Halverwege zijn we nog even gestopt om iets te drinken (1/2 liter cola voor $ 1!) en waarschijnlijk waren we de zo ongeveer de eerste klanten van die dag. Het was 12.00 uur…
De uitbater zat duidelijk om een praatje verlegen, dus we raakten aan de praat en toen we vroegen hoe hij hier zo verzeild raakte was de opmerking ”it comes around…” Mmmmmmm?
Vervolgens via de Hooverdam (heet en druk) door naar Las Vegas. Ergens hebben we een afslag gemist, maar dankzij de kaart zijn we er redelijk uitgekomen (met wat gevloek en getier :()
Het is hier bloedheet, ik schat zo’n graadje of 35 en we zijn eerst maar even wat gaan eten,want dat zat er op route 66 niet in. Daarna even uitpuffen en een show uitzoeken en reserveren, want dat moet je gedaan hebben in LV! Toen we wilden betalen bleken onze creditcards geblokkeerd! Gelukkig deed de pinpas het nog wel, maar morgen toch maar even met de ING bellen.
We zijn naar “Love” geweest in the Mirage: een combinatie van muziek van de Beatles en een Cirque du Soleil show. Schitterend om te zien: fraaie kostuums, uitgekiende choreografie op nummers -bekend en onbekend- van de Beatles, schitterende lichteffecten en een aantal typische Cirque-acts.
Daarna nog een wandelingetje over de Strip, een drankje in het hotel en naar bedje toe.
De volgende ochtend meteen maar even de ING gebeld, waar bleek dat er nog voor $800 gereserveerd stond op de creditcard, waardoor we nu nagenoeg aan onze limiet zaten.... Waarschijnlijk zijn dat de borgstellingen van de diverse hotels, die ze nog niet ongedaan gemaakt hebben. Gelukkig konden we van onze lopende rekening geld overmaken naar de creditcard, zodat we die nu weer kunnen gebruiken, want dat is hier toch wel errug handig.

Door nu naar Death Valley, dwars door Las Vegas, brrrr!
In Death Valley is het (gelukkig) zwaar bewolkt, maar evengoed nog 30 graden Celsius. Je moet er toch niet aan denken dat het een heldere dag was geweest, je verbrandt levend!
Ons hotel heet Furnace (fornuis!) Creek ranch en heeft inderdaad ook nog paardenstallen. Toen we binnenkwamen kregen we eerst een beetje een Center Parcs idee, zo groot en vol en druk. Het bleek echter ook een soort dagrecreatiegebied te zijn, want verder is daar dus ook echt niks!
Omdat we maar een paar uurtjes hebben, besluiten we enkele hotspots per auto te bezoeken.
Zabriskie Point hadden we op de heenweg al meegepikt: een prachtig uitzicht op de veelkleurige door erosie ontstane heuvels.
Daarna naar Badwater: het laagste punt in Noord Amerika, 86 meter onder zeeniveau. Op de rotsen staat dan ook een merkteken met "Sealevel". Badwater Basin is een bijna surrealistisch aandoend landschap van uitgestrekte zoutvlakten.
Op de terugweg nog een scenic loop genaamd Artist Drive genomen: je rijdt dwars door de vulkanische en "sediment" heuvels, met spectaculaire uitzichten.

Het is inmiddels dinsdag en we vertrekken naar Mammoth Lakes, een wintersportgebied. Onderweg weinig bijzonders en bij aankomst zien we skiërs, snowboarders en de skiliften zijn in gebruik! We stappen uit en bevriezen zowat in onze Death Valley zomerkleren: het is hier 4 graden C!
Na het inchecken komen we in een bloedhete kamer, gauw raam open en uitkijken over een bos met sneeuw!
Tot zover even voor vandaag!

• 19 Mei 2010 - 09:04

Hanneke:

Handig dat ze in LV ook de eiffeltoren hebben staan, scheelt weer een reisje naar Parijs.
    Center parcs! Om niet de kleinheid van Nederland te vergeten met alle grootsheid die jullie allemaal zien.
    Misschien kunnen jullie nog een stukje gaan langlaufen.

• 23 Mei 2010 - 15:50

Louis En Wilma:

Even geen internet gehad hier in Indonesie. Las Vegas en omgeving beeld is heel herkenbaar. Ik had het na een dag wel gezien maar moest door de vulkaan uitbarsting er "helaas" meerdere dagen verblijven. Leuk om het zo weer eens terug te lezen. Ik ga vlug de andere verslagen van jullie even lezen.