Tucson - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Tucson - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Tucson

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

12 Mei 2010 | Verenigde Staten, Tucson

Vandaag staan het Sonora Desert Museum, de Old Tucson Studios en het Saguaro (om de een of andere reden spreek je dit uit als Soewahroe) National Park op het programma. Het museum is een absolute aanrader: een groot deel is in de open lucht! Zo kun je bv ook een stukje desert trail lopen, maar dan zonder het risico op slangenbeten, cactusnaalden in je arm of voet of meer van dat soort ellende. Verder is het ook een soort dierentuin, waar woestijndieren in hun natuurlijke omgeving leven. Erg leuk waren de zgn. hummingbirds. Ik weet geen nederlandse naam voor deze ca. 5 cm kleine vogeltjes, die een zoemend geluid maken met hun vleugels en al vliegend ook stil kunnen blijven staan in de lucht. Verder zijn er ook nog de verschillende soorten vegetatie in de woestijn te zien. Schitterend aangelegd.
Daarna naar het Saguaro National Park. Meteen maar de Annual Pass gekocht, dan kunnen we ook zo de andere parken in. Om een trail te lopen op het heetst van de dag (30 gr C jawel...) zagen we niet zo zitten, dus maar een scenic drive over onverharde weg. Onvoorstelbaar, wat een droogte en wat een enorme hoeveelheid cactussen. We hebben geluk, want in mei staan de meeste in bloei. Soms wel een raar gezicht zo'n verder kale cactus met bovenop een bloemenkroontje. Tenslotte nog naar de Old Tucson Studios, waar vele wild west films zijn opgenomen.
Beetje jammer dat we er in het voorseizoen waren en niet op donderdag t/m zondag, want er viel weinig te beleven. Geen shows, geen optredens, geen rondleiding. Je kon wel langs verschillende sets lopen, oa die van High Chaparrel (herinnert u zich deze nog?) maar zo leeg en kaal maakt het toch niet zoveel indruk.

• 12 Mei 2010 - 20:44

Gerda Droog:

Hoi Kees & Henny,
    Wat een geweldige vakantie! Leuk dat ik op deze manier een beetje kan meegenieten. Die vogeltjes: zijn dat soms kolibrie's?
    Veel plezier verder en laat zeker nog veel van je horen!! Groet, Gerda

• 13 Mei 2010 - 11:21

Louis En Wilma:

Dit verslagje hadden we gemist omdat we in het vliegtuig naar Maleisie zaten. Toch nog maar ff reageren. Hummingbirds?? Dat zijn vast kolibri's of zo? Jullie doen veel op een dag zeg. Denk er aan het is ook vakantie hoor. Waarschijnlijk gaat het bij ons vanaf morgen ook zo. Groeten en geniet ervan (ik weet niet of ik elke keer kan reageren, maar anders doen we er gewoon een paar tegelijk. Louis en Wilma

• 13 Mei 2010 - 11:22

Louie En Wilma:

Inderdaad kolibrie's dus.
    Ik had de reactie van Gerda nog niet gezien en ook jullie reactie daar weer op. Zijn we het in ieder geval eens. Bye

• 13 Mei 2010 - 11:23

Louis En Wilma: