Los Angeles - San Diego/Universal studios - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Los Angeles - San Diego/Universal studios - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Los Angeles - San Diego/Universal studios

Door: !

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

09 Mei 2010 | Verenigde Staten, San Diego

Vanmorgen vroeg opgestaan om op tijd klaar te staan bij het pendelbusje van 8.30. We bleken de enige twee liefhebbers vanuit het hotel... Om 8.50 stonden we bij de ingang van Universal Studios om onze tassen te laten controleren, maar Kees mocht met zijn Victorinox toch echt niet naar binnen! Het zakmes achterlaten ging ons wat ver, maar we konden 'm wel in een kluisje stoppen á raison van $ 7.... Dan maar!
Vervolgens kaartjes gekocht om dan tot de ontdekking te komen dat het pas om 10.00 uur opengaat!!!
Dus eerst maar de Citywalk, koffie bij Starbuck's en met een omtrekkende beweging weer terug richting park. Hé, ze gaan al naar binnen! (9.45) Wij dus ook, maar 100 meter verderop was het een gigantische drukte: deze poorten gaan echt pas om 10 uur open....
Uiteindelijk zijn we begonnen met de Studiotour langs verschillende sets -jaws, war of the worlds, desperate housewives- met ook een aantal special effects en het meebeleven van een "aardbeving". Daarna zijn we ons te buiten gegaan aan een "ride" door Jurassic Parc compleet met waterballet en dito nat pak en vervolgens een soort rollercoasterrit bij 'the mummy returns'. Kees moet nog even bijkomen ;) Inmiddels is het tijd voor de spectaculaire show bij Waterworld: met veel schieten, vuurwerk en een neerstortend vliegtuig: zag er heel fraai uit! Daarna nog terminator 3d en house of horrors, maar die vielen ons eerlijk gezegd wat tegen.
Terug met het pendelbusje en op naar San Diego. Anderhalf uur om Los Angeles uit te komen (!) en nog anderhalf uur om in SD te geraken. Toch wel erg hongerig nu, het dichstbijzijnde restaurant binnengestapt en heerlijk (mexicaans) gegeten!

• 09 Mei 2010 - 10:33

Louis En Wilma Anderson:

Hé, dat klinkt als een hele leuke dag. Ik voel met Kees mee want ook ik ben na zo'n dag meer gebroken dan heel en vooral heel erg misselijk! n eindelijk eens een bekend iemand op de foto'Hebben we eindelijk een bewijs dat jullie er echt zijn. :-))
    Waar gaat de reis nu naar toe?
    Groeten maar weer.
    Louis en Wilma

• 09 Mei 2010 - 17:44

Arga:

Ha Kees en Henny,
    Lijkt mij een heerlijke reis. Onze thijs zal knap jaloers zijn als hij dat allemaal leest over die studio's etc. Het wennen aan een automaat en de koppeling verwisslen voor de rem ken ik sinds Peter zo'n kar heeft!! Maar stel je gerust. Het schakelen zit over een paar weken nogwel in je systeem! Wij gaan eind deze week nostalgisch met de Hoitsma's in een open boot door Friesland zeilen. zou daarvoor graag jullie temperatuur hebben want hier is het wat dat betreft knudde. Jongens geniet nog veel. Liefs, arga

• 10 Mei 2010 - 14:30

Carla:

hoi Henny en Kees,
    geweldige reis tot nu toe, als dit zo door gaat (en waarom niet) hebben we aan 1 dag niet genoeg om bij te praten. Leuk Waterworld weer te zien, zouden het nog steeds dezelfde mensen zijn als 10 jaar geleden? :-) groetjes Carla