Monterey - Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Monterey - Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Monterey - Pismo Beach

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

06 Mei 2010 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Vandaag kon Henny aan de automaat wennen: gelukkig gaat dat snel. Behalve bij het stoppen om te parkeren bv.: dan wil die linkervoet nog steeds ontkoppelen... Maar ja, daar zit niks! Ben benieuwd hoe vaak terug in Nederland de motor af zal slaan, want na 3 weken zal het wel gewend zijn.

Vertrokken via de 17 mile drive: deze weg voert langs prachtige cipressenbossen, een aantal fraaie golfterreinen, zoals de Pebble Beach Golf Links waar geregeld het US-Open wordt gespeeld en echt schitterende landhuizen.

Een tussenstop bij Hearst Castle, het zomerverblijf van wijlen William Randolph Hearst en zijn familie. Het is een gigantisch kasteel met ik geloof wel meer dan 100 kamers waaronder een bioscoop, een biljartkamer, twee bibliotheken en 33(!) badkamers. Het herbergt ook een grote kunstcollectie, sommige kamers werden om een kunstobject heen ontworpen. De tuinen zijn al even overdadig met o.a.een compleet Romeins bad van enorme afmetingen.

De gids was ook typisch amerikaans: ze stelde zich voor als: hi, my name is Diane. What's my name? En de hele groep joelt dan: DIANE!!! En dan: So if you have any questions, you call me...... Precies!

Tenslotte op de Tom Tom naar Pismo Beach gereden, maar die vond dat we ergens midden op de snelweg al op de plaats van bestemming waren... Frustrerend! Toen toch maar op de beschrijving van Jan Doets en die klopte wel.

Leuk hotel: zijn een soort appartementen met een slaapkamer en een zitkamer. Ruimte genoeg dus.