Moskou - Tver - Reisverslag uit Tver, Rusland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Moskou - Tver - Reisverslag uit Tver, Rusland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Moskou - Tver

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

04 Mei 2014 | Rusland, Tver

Op tijd vertrokken in een bus die het doet! Eerste stop is in Klin. Hier is het huis waar de componist Tsjaikovsky gewoond heeft, ingericht als museum. Welkome afwisseling na alle kremlins en kloosters. Alles in dit huis is authentiek, na zijn dood uit zijn verschillende huizen hierheen gebracht.
De weg naar Tver, onze eindbestemmíng voor vandaag, is de doorgaande weg van Moskou naar St. Petersburg. Deze voert af en toe dwars door dorpen. Bij de huizen langs de weg vraag je je soms of ze nog wel bewoonbaar zijn, maar meestal is dat wél het geval!
Koffie bij de Macdonalds, Macdrive heet hier dus Makabto = Macauto! :-)
Tweede stop is bij een dorpskerkje met begraafplaats aan de Wolga. De Russen zijn dol op kunstbloemen om hun graven te versieren...
In Tver hebben de dames het winkelcentrum verkend en inkopen gedaan voor de lunch in de bus voor morgen. De heren hebben onderzoek gedaan naar een restaurantje voor vanavond. Beide missies zijn geslaagd!

• 05 Mei 2014 - 00:12

Thijs:

Feli ook met Jasper.
    Leuke huisies, genoeg uienhoofden gezien zeker!