Novgorod -St. Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Novgorod -St. Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Novgorod -St. Petersburg

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

07 Mei 2014 | Rusland, Sint-Petersburg

Na een voorspoedige busreis waren we tegen enen in St. Petersburg. Na het inchecken, met de "buurtbus" en de metro naar de Nevski Prospect, de grootste winkelstraat van St. P.
Om een indruk op te doen van wat er te zien valt en wat de afstanden zijn, de hop on - hop off bus genomen. Uiteraard bovenin zitten, anders zie je nog niks. Kóúd.....!! Diezelfde wind van gisteren zorgde dat het snijdend koud was als de bus reed. Voor de rest hadden we wel mooi één van de 35 "zon"dagen in St. P. te pakken!
Na twee uur verkleumd aan de soep gezeten om weer warm te worden en nog een deel van een dienst bijgewoond in de Kazan Cathedral. Voor ons was het allemaal nogal ondoorzichtig: degene die voorgaat verdwijnt ineens door een zijdeur, iemand anders begint achter twee grote deuren te zingen en door een andere zijdeur komt de eerste geestelijke weer te voorschijn! Vervolgens maakt hij, voorafgegaan door beveiligers, een rondgang met wierook door de kerk, waarna wéér iemand anders een eindeloos prevelement begint. Tussendoor gaan die twee grote deuren nog even open en weer dicht.....

Aangezien we hier waarschijnlijk niet meer in de buurt komen, nog een rondje langs de "Verlosser van het Bloed" kathedraal, het Engineer's Castle en het Russisch Museum en dan terug naar het hotel via de Mac! Blijkbaar was daar een verhuurbedrijf van stretched limo's, gezien het grote aantal daarvan op de parkeerplaats.
Morgen de Hermitage!

• 07 Mei 2014 - 20:43