Breidafjördur, Eiriksstadir - Reisverslag uit Laugarvatn, IJsland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Breidafjördur, Eiriksstadir - Reisverslag uit Laugarvatn, IJsland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Breidafjördur, Eiriksstadir

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

18 Juli 2013 | IJsland, Laugarvatn

Aangezien onze innerlijke klok blijkbaar nog steeds op Nederlandse tijd staat, beginnen onze dagen redelijk vroeg. Om kwart voor tien hadden we echt niets meer te doen, maar vast richting haven dan. Ook daar was nog weinig te beleven, dus we waren blij toen we om kwart voor elf aan boord konden. Goed voorbereid: fleecevest, fleecejack, sjaal, handschoenen en maar goed ook, want je waaide je hemd uit! We zijn langs een aantal eilandjes in de Breidafjördur gevaren, hebben vogels gespot en de "catch of the day" meegemaakt. Voor de liefhebbers waren er krakendverse St. Jakobsschelpen!
Na afloop door naar Eiriksstadir, waar de voormalige boerderij van de Viking Erik de Rode is nagebouwd. "Acteurs" spelen in klederdracht van rond het jaar 960 hoe het leven er toentertijd uitzag. De weg ernaartoe viel alleen even tegen, was namelijk ca. 60 km gravelweg!!
Intussen was het behoorlijk gaan regenen, wandelen was geen optie meer, dus besloten om ons hotel voor vandaag maar op te zoeken. Dat lag ongeveer daar waar je denkt dat er niks meer ligt.....

• 18 Juli 2013 - 23:26

Louis Anderson:

Valt moeilijk voor te stellen met de huidige Nederlandse hitte dat je vrienden op reis met fleecedingen en handschoenen en zo aan het rommelen zijn.

Ik stam een beetje af van de vikingen, dus als je er nog een tegen komt doe die dan de groeten van me :-)

ENJOY!

• 19 Juli 2013 - 16:13

Carla:

het is weer heel bijzonder allemaal!
    Leuk om het zo op de achtergrond mee te maken,( mis alleen een foto van Henny met een schelp :-)) en het brengt wat verkoeling in deze hitte.

veel plezier verder, groeten