Wuzhen - Suzhou - Reisverslag uit Suzhou, China van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Wuzhen - Suzhou - Reisverslag uit Suzhou, China van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Wuzhen - Suzhou

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

14 September 2011 | China, Suzhou

Vanochtend eerst een wandelingetje door Wuzhen-west. Rondgekeken in het Museum van de afgebonden voetjes (barbaars) en een museum over trouwen in China, compleet met draagstoelen, bruidstoiletten en bruidsschatten. De sexuele voorlichting van de bruid bestond uit een aantal kamasutra-achtige afbeeldingen die onderin de bruidskast lagen...
Vervolgens naar Wuzhen-oost, het commerciële gedeelte, waar de snuisterijen je echt onder je neus geduwd werden.
Na de lunch naar Suzhou met de bijnaam "paradijs op aarde". In de stad liggen meer dan 150 tuinen, waarvan we er 's middags een bezoeken.
Tuin betekent in dit geval een verzameling gebouwen, waarin o.a. een dames- en een herenkamer, een woonkamer, een muziekkamer, rondom een prachtig aangelegde tuin volgens de richtlijnen van harmonie, evenwicht en natuurlijke proporties...
Onze gids hier heet Kelly, maar haar chinese naam is Pingping :-)

• 14 September 2011 - 13:49

Peter Paternotte:

Het tempo van jullie reis en idem dito weblog is bijna adembenemend. Daar staat natuurlijk tegenover dat er in dat immense land met zijn oude geschiedenis enorm veel te zien is, ondanks de pingping beleving af en toe blijft het op en met afstand een prachtige reis, dat klinkt (toch) wel door. Veel reis- en cultuurplezier verder!

• 14 September 2011 - 15:39

Hanneke:

Nou mis is toch het verhaal over de zijdefabriek.
    Of had Pingpong daar geen tijd voor. Thijs zal een beetje teleurgesteld zijn.

• 14 September 2011 - 15:39

Hanneke:

Wat zag je dan in het museum?
    Geconserveerde chinese voetjes, het zijn toch rare jongens die chinesen.

• 14 September 2011 - 15:47

Louis En Wilma Anderson:

Reacties genoeg inmiddels. Ik beperk me er dan ook toe om te melden dat het wederom een geweldige dag was met een prima "wijn-afsluiting" aan het einde van de dag. Slaap lekker.