Hangzhou - Wuzhen - Reisverslag uit Wuzhen, China van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Hangzhou - Wuzhen - Reisverslag uit Wuzhen, China van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Hangzhou - Wuzhen

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

13 September 2011 | China, Wuzhen

Het was niet zo heel erg dat we niet mee zijn gaan varen hoor! Ten eerste zat je met 10 man in een bootje - weinig romatiek dus- en ten tweede is men op een gegeven moment liedjes gaan zingen (tot stile nacht aan toe!!!), omdat het zo stil was.... Ik ben lekker om kwart over tien gaan slapen en voel me nu weer een stuk beter.
Vandaag weer een boeddhistische tempel bezocht, de Lingyin tempel. Het bijzondere hier was een enorme zaal met honderden bronzen beelden van lagere geestelijken. Allemaal in een andere houding en met een andere gezichtsuitdrukking! Daarna een bezoek aan een theeplantage met uitleg over het proces: plukken, aan de lucht drogen, met de hand drogen in een soort hete trog, daarna weer bevochtigen en nog een keer drogen. Vervolgens een theeceremonie inclusief verkooppraatje. We hadden al eerder ergens (lekkerder) thee gekocht, dus ze zijn niet veel rijker van ons geworden.
Na de lunch dan de boottocht over het West Lake: een half uurtje varen over het meer van de fotoos van gisteren en daarna anderhalf uur in de bus naar Wuzhen. (Het was errug rustig in de bus...)
Wuzhen is de laatste drijvende plaats in China, zeg maar een soort Venetië. De bus blijft op een grote parkeerplaats achter en wij worden met bagage mnet een soort veerbootje overgezet. Het plaatsje ziet er -hoewel toeristisch- erg gezellig uit.
Het dorp wordt gekenmerkt door talrijke steegjes en bruggetjes en huizen met zwarte daken, witte muurtjes en beschilderde balken.
's Avonds met z'n zessen ergens gegeten (ssst, pizza!) en nog wat door het plaatsje geslenterd. Echt relaxed vakantiegevoel!
Morgen naar Suzhou met o.a. een bezoek aan een zijdefabriek: Thijs, je pyjamaas komen eraan!

• 13 September 2011 - 16:20

Gerda Van Der Flier:

Grappig, pizza in het Venetië van China. Het klinkt allemaal wel als een heel mooie reis. Geniet er nog ff van. Als jullie terugkomen vertrek ik naar Turkije. Groeten!

• 13 September 2011 - 16:34

Yoke:

Begrijp ik dat we pyama's kunnen bestellen? Mijn maat is 42.
    Een kimono is ook goed
    Groet, Yoke

• 14 September 2011 - 15:42

Hanneke:

Even genoeg van het chinese eten!
    Misschien hebben ze ook nog wel ergens een broodje knak met smurrie.
    Is het echte chinese eten lekkerder dan bij een gemiddelde chinees in Nederland?

• 14 September 2011 - 15:52

Louis En Wilma Anderson:

Lagere geestelijken in de Ling Yin tempel? Ik had juist begrepen dat het de "fellows" van Bhoedda waren. Qua kennisnivo bijna gelijk maar qua ervaring nog lerend. Zo zie je maar weer. Ieder hoort, ziet, voelt en ervaart deze reis op zijn eigen manier en bij elkaar wordt het een compleet en mooi verhaal.