Honningsvåg/Noordkaap - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Honningsvåg/Noordkaap - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Honningsvåg/Noordkaap

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

27 Juli 2016 | Noorwegen, Geiranger

24/7 Honningsvåg / Noordkaap
Vandaag niet via de loopplank, maar met de tender naar de kade. Althans, dat was het idee... Er is welgeteld één tenderbootje afgevaren en toen konden we plotseling toch aan de kade liggen. Blijkbaar was dit het begin van een dag vol dingen die anders liepen dan verwacht. :-(
We hadden een excursie naar de Noordkaap geboekt voor half één, 12.15 verzamelen.
Er werd al aangekondigd dat er een "kleine" vertraging zou zijn, omdat de tendertijd was meegerekend: de bussen waren er nog niet! Uiteindelijk vertrokken we pas om half twee!! Toen we vervolgens drie kwartier later op de Noordkaap aankwamen, was die gehuld in dikke mist! En dan te weten dat het een uur eerder volkomen helder was, we hebben de fotoos gezien van mensen die er toen waren. Balen!!!
Op de terugweg nog een rendier gespot, helaas te laat voor het nemen van een foto.
Terug in Honningsvåg het kerkje bezichtigd: het oudste gebouw van het stadje, dat de inwoners van Honningsvåg na de tweede wereldoorlog onderdak bood. En natuurlijk de Artico-ijsbar! In deze bar is alles vervaardigd van ijs uit de meren van Lapland. Zowel de bar, de tafels als ook zitplaatsen, waar dan een gezellig rendiervelletje overheen ligt tegen al te koude billen. De temperatuur wordt er op -5 graden Celsius gehouden en voordat je naar binnengaat krijg je een soort gewatteerde poncho aan. Binnen krijg je een drankje uit een ijsglaasje, met een papiertje om het vast te houden, anders smelt het glas onder je drankje vandaan!
Terug aan boord om ons voor te bereiden op twee zeedagen......
Tot onze verrassing vonden we in ons postvakje (jazeker) een uitnodiging voor de Mariners Lunch de volgende dag. Geen idee wat dat inhoudt, maar dat gaan we zien!

• 27 Juli 2016 - 12:23

Linda Van Rob:

Wat een teleurstelling de Noordkaap in de mist. Vooral als je je bedenkt dat als jullie op tijd waren vertrokken het uitzicht wél helder was. Maar helaas niets aan te doen. Zo'n ijsbar staat ook nog op mijn bucketlist. Je hebt zo'n soort bar ook in Amsterdam. Wie weet. Hoe lang blijven jullie eigenlijk nog weg? Geniet lekker verder. Groetjes.