Twee zeedagen... - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Twee zeedagen... - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Twee zeedagen...

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

27 Juli 2016 | Noorwegen, Geiranger

25/7 en 26/7 op zee
' s Middags dus de Mariners Lunch. Blijkbaar word je lid van een club als je maar vaak genoeg met de Holland-America Line cruist. Aangezien dit onze eerste cruise is zijn wij er zomaar ingerold, om ons te laten zien hoe leuk dat wel is of zo? Je mag de kapitein, de cruise-director en de entertainmentman een hand geven en vervolgens krijg je een heerlijke lunch aangeboden met een glaasje bubbels. Nooit weg natuurlijk!
Als afsluiting krijg je nog een Delfts blauw tegeltje ter herinnering, joepie!
Voor de rest nog onze rondjes op het wandeldek gedraaid om toch nog wát beweging te krijgen, in de verte enkele orka's gezien, verslagjes geschreven, boek gelezen en ' s avonds de documentaire Frozen Planet gezien, met schitterende beelden van de Noord- en de Zuidpool.
De tweede zeedag duurde gevoelsmatig aanzienlijk langer.... 's Morgens mijn gratis spinningles verzilverd, daarna nog wat rondjes wandeldek en dan is het alweer tijd voor de lunch. Boekje lezen, puzzeltje maken, siësta houden, weer wat rondlopen totdat....je raadt het al: diner time! Je ontkomt er bijna niet aan om op zo'n dag van maaltijd naar maaltijd te leven.
De avondvoorstelling in het theater was ene Igor Portnoi, een zanger van musicaltoppers. We voelden ons niet direct geroepen, maar zijn toch even in de deuropening gaan kijken, want je weet maar nooit? Na drie minuten hadden we al evenzoveel valse noten gehoord en zijn we met stille trom weer vertrokken.
Nog even kijken bij de spelshow "the majority wins". Er wordt een aantal vragen gesteld en het meest gegeven antwoord wint. Bij toeval een gelegenheidskoppel gevormd met een Amerikaans stel en nog best aardig gescoord!
De vragen varieerden van: noem een bekende kale persoon, via welk dier vind je dat de quizmaster zou zijn tot welk commando geef je je hond, wat je nooit tegen je vrouw zou zeggen..... Om even het niveau aan te geven! Al met al wel humor, bij de laatste vraag zorgde vooral het antwoord "speak" voor hilariteit....

• 27 Juli 2016 - 20:42

Yoke Van Der Flier:

Dankzij Frozen Planet toch nog iets van het poolgebied meegepikt.

• 29 Juli 2016 - 20:41

Hans Savenije:

Zo'n boot eh schip heeft zo zijn beperkingen.