Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Trondheim

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

24 Juli 2016 | Noorwegen, Trondheim

23/7 Dag op zee
Eerst een berichtje voor de zaterdagspinners, ben je niet geïnteresseerd, lees dan bij de volgende alinea verder. Toen jullie zaterdag op de spinfiets stapten, kwam ík er al vanaf! Was ff wat anders dan gewend: iedereen kreeg een hartslagmeter om, je moest leeftijd, geslacht en gewicht opgeven en dan kon je op een groot scherm je hartslag volgen in verschillende kleuren afhankelijk van of je teveel, te weinig of genoeg deed. Schoenen werden ook verstrekt. De les draaide vooral op rpm en/of weerstand, oefeningen werden niet gedaan. Máár met dank aan Rob, Jerry en Marleen, ik heb er wel een vrije les uitgesleept, omdat ik de meeste hartweerstand had verzet!?
Ik begreep het Engels niet helemaal, maar volgens mij komt het erop neer dat ik verhoudingsgewijs het hardste gewerkt had. :-) :-)

Omdat we de poolcirkel gepasseerd zijn, was er voor wie dat wilde een soort inwijdingsritueel: je mocht een duik nemen in het zwembad waar ze voor de gelegenheid een bak ijs ingegooid hadden! Daarna nog een gelofte doen dat je de zee met respect zou behandelen en tenslotte kreeg je een certificaat, waarvan wij 's avonds zonder kou te hoeven lijden ook een exemplaar in onze hut vonden!
Bij de lunch was er als extraatje een smörrebröd georganiseerd: allerlei Scandinavische (vis)hapjes. Ik wist niet dat je op zoveel manieren haring kon klaarmaken.
's Middags min of meer meegedaan aan een bridgedriveje: omdat er geen tafel met 4 spelers meer gemaakt kon worden, hebben Kees en ik om de beurt een aantal spellen gespeeld. Het was allemaal wat roestig, maar kwam wel weer terug. Ook weer iemand kwaad gekregen.... Het is maar een spelletje!
Bij het diner was er de mogelijkheid om de hier veel gevangen koningskrab te proeven. Smaakte prima, maar niet om lyrisch van te worden.

Het verslag van Trondheim is verdwenen, houden jullie tegeod