Vladimir - Reisverslag uit Moskou, Rusland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Vladimir - Reisverslag uit Moskou, Rusland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Vladimir

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

30 April 2014 | Rusland, Moskou

Weliswaar keurig op tijd vertrokken, maar een half uur later reden we weer langs ons hotel! Vanwege de file, in het Russisch propka ;-), had de chauffeur besloten om maar een andere route te nemen. Echt veel zijn we daar niet mee opgeschoten, want de koffiestop van 11.00 uur werd uiteindelijk 13.00 uur! Busvervoer in Rusland is een enigszins misselijkmakende ervaring: na een half uur hing er een doordringende stank van uitlaatgassen in de bus, gecombineerd met een wegdek vol kuilen en gaten en het optrekken en afremmen van propkarijden.....
Door deze vertraging zaten we dus pas om tien voor vier aan de lunch, die in een recordtempo geserveerd werd, zodat we drie kwartier later weer buiten stonden, gevoed met rauwkost, soep, aardappels, groente, lapje én een ijsje toe!
In Vladimir hebben we verder de Gouden Poort gezien, de Demetriuskathedraal en Maria-Hemelvaartkathedraal met mooie fresco's, die helaas niet gefotografeerd mochten worden. Daarna bezochten we de Maria-Beschermings-en-Voorbedekerk in Bogoljoebovo. Hier was ook een nonnenklooster en ons werd uitdrukkelijk verzocht de nonnen NiET te fotograferen. Gevolg was dus dat slechts de helft van de groep naar de uitleg van de gids luisterde en de rest wrong zich in allerlei bochten om op slinkse wijze tóch die nonnen op de foto te zetten, waarvan akte! Nog een wandeling naar het 12e eeuwse kerkje Pokrova na Nerli en dan door naar ons volgende hotel in Suzdal.

• 30 April 2014 - 20:14

Henny:

Voor Hanneke: op de eerste foto staat notaris, om je Russisch te oefenen!

• 30 April 2014 - 20:21

Peter Paternotte:

Tja, hard werken dus in Rusland en een beetje hardship hoort er bij zou meneer Poetin zeggen, het is niet allemaal koek en ei. Maar tussen de regels door lijken jullie er van te genieten en er komt nog heel veel moois!

• 30 April 2014 - 20:46

Yoke:

Zeer mannelijke nonnen op jullie foto.
    Het valt me ook op dat iedereen nog dik aangekleed op de foto staat behalve Henny.
    Ben erg benieuwd naar het landschap.

• 30 April 2014 - 21:00

Jozefien:

Vandaag voor het eerst een reisverslag ontvangen.
    Heb de vorige verslagen toen via jullie site allemaal gelezen.
    Het is weer een hele mooie reis en jullie zien weer ontzettend veel.
    Prachtig om het allemaal te volgen.
    Veel plezier en genieten!

• 01 Mei 2014 - 20:47

Gerda Van Der Flier:

Haha en hier zijn geen files vanwege de vakantie. Wat zullen jullie de bus in Nederland weer waarderen:-) Hoewel ik graag een weekje zou ruilen, lijkt me prachtig wat jullie allemaal zien en meemaken. Veel plezier nog de komende tijd. Henny is weer in vorm met schrijven, leuk om mee te genieten.