Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Moskou

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

27 April 2014 | Rusland, Moskou

Vanaf 27 april reizen wij 14 dagen door (een klein stukje van) Rusland: Moskou, de Gouden Ring en St. Petersburg. Blijkbaar is kwart over vijf 's middags ook in Moskou niet het handigste moment om de stad te doorkruisen, want we stonden in een gigantische file op weg naar het hotel :-( Dit hotel is overigens een overblijfsel het olympisch dorp tijdens de Olympische Spelen van 1980 en het bestaat uit 5 torens van 30 verdiepingen! Verreweg het grootste hotel waarin we tot nu toe gelogeerd hebben.
Op het vliegveld al geprobeerd om het cyrillische schrift te ontcijferen aan de hand van de Engelse vertaling eronder: de p is een r, de h is een n en dat huisje op pootjes moet dan een d zijn... Zal nog wel even duren voor dat wat wordt!
Na een uitgebreid dinerbuffet met een uitstekende prijs - kwaliteitverhouding de bus weer in voor Moscow by night. Eerste stop bij het rode plein met het Kremlin, de kathedraal van Ivan de Verschrikkelijke en het warenhuis Gum. Aparte ervaring om daar te staan! Vervolgens het Novosevichy klooster: hierheen werden edelvrouwen vaak verbannen door hun echtgenoot, want men mocht niet scheiden, maar als vrouwlief in het klooster zat mocht híj wel hertrouwen!! Tenslotte nog naar het hoogste punt van Moskou met uitzicht op de zeven zusters: zeven wolkenkrabbers die ten tijde van Stalin gebouwd zijn. Ze zijn nu nog steeds in gebruik als ministerie, hotel, appartementencomplex en deel van de universiteit.
Opvallend detail is nog dat de schutspatroon is van Moskou St. Joris is!
Het is nu middernacht en hoewel het hier twee uur later is dan in Nederland voelt het toch als 12 uur 's nachts. Foto's komen morgen in de loop van de dag dus!

• 27 April 2014 - 23:00

Linda Gooijer:

Leuk om jullie te volgen. Fijne tijd daar.

• 27 April 2014 - 23:01

Jan En Yoke:

Ha Henny en Kees,
    Nu eerst, slaap lekker en morgen en daarna veel plezier.
    We gaan jullie volgen.

• 28 April 2014 - 20:35