Queenstown - Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Queenstown - Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Queenstown - Te Anau

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

08 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vanmorgen besloten om meteen naar Te Anau te vertrekken om te proberen te achterhalen hoe het zit met die wegafsluiting. We waren er rond 12 uur en na de lunch meteen maar naar de I-site voor informatie. Daar zagen we al een update over het weer voor morgen en de consequenties voor de weg naar de Milford Sound. De juffrouw aan de balie vertelde ons dat de weg zeker afgesloten zou worden morgen vanwege de verwachte hevige regen en storm. (Alweer?!) Alternatief was om de boottocht om te boeken naar vanmiddag: iets anders, iets korter, maar als het alternatief GEEN boottocht is, is de keus niet zo moeilijk! Dus om 1 uur zaten we alweer in de auto voor een rit van 1 uur en drie kwartier naar de Milford Sound.... Onderweg nog even de Mirror Lakes aangedaan (vanwege de rimpelingen op het water niet zo heel veel mirror) en de Chasm, een indrukwekkende rotsformatie, gevormd door het snelstromende water van de rivier de Cleddau. Mooi uitzicht op watervallen en uitgeschuurde rotsformaties. Ook de Homer tunnel was heel apart. Doordat we van de felle zon een nagenoeg onverlichte tunnel inreden, zagen we dus eerst helemaal niks! Daarna ging het vrij steil naar beneden (waar gaat dit naar toe?) met nog steeds vrij weinig zicht. Na een voorzichtige kilometer was daar gelukkig opeens licht aan het eind en konden we het laatste stukje afleggen.
Ruim anderhalf uur op de boot, een schitterende tocht! Beschrijvingen schieten tekort, dus jullie zullen het met de fotoos moeten doen en ook die zijn waarschijnlijk een slap aftreksel.
Je ziet o.a de waterval bij The Chasm, Mitre (mijter) Peak, een van de vele watervallen met daarbij een foto van de regenboog die ontstaat door het breken van het zonlicht in de nevel daarvan, bij de laatste waterval kun je met wat goede wil een vrouwenfiguur ontdekken in de rotsen erachter... Het blijft ook bijzonder om vanaf zee (Tasmanzee) met sneeuw bedekte bergtoppen te zien.
Na afloop werden we gesommeerd om vooral niet te blijven hangen, aangezien de weg om zeven uur afgesloten zou worden!! We hadden een uur voor een afstand van ca. een half uur, maar het geeft toch iets gejaagds. Deed ons even aan een wintersportvakantie in Schruns denken... Toen was de weg een half uurtje vrij van sneeuw en moesten we ook maken dat we wegkwamen!
Tegen half acht waren we weer terug in Te Anau, snel ingecheckt en op zoek naar iets te eten, want we gierden allebei van de honger. We zitten nu weer in een soort huisje, om een of andere reden voor 6 personen, dus we kunnen kiezen waar we willen slapen, zelfs een stapelbed is mogelijk!

• 08 Januari 2013 - 11:40

Dorien:

Wauw, prachtig! Ondanks het haasten is het toch vooral genieten, zo te zien :)

• 08 Januari 2013 - 11:57

Jan V.d.Flier:

Heerlijk om te lezen hoe enthousiast jullie zijn. Voor ons was het destijds ook een hoogtepunt van de reis.
    Jammer van al die depressies maar fijn dat het toch nog mogelijk was.

• 08 Januari 2013 - 20:52

Jozefien:

Wat een schitterende foto's en een geweldige dag.
    Veel gedaan en gezien. fantastisch!

• 10 Januari 2013 - 19:13

Louis En Wilma:

Beetje late reactie maar we zijn hier weer volop aan het werk dus we moeten helaas prioriteiten stellen.
    Wederom een schitterende ervaring die jullie meemaken.
    Fijn dat alles niet gladjes verloopt want dat maakt het allemaal nog avontuurlijker voor jullie en ons (op afstand) mee te maken. Mooie foto's en wetend da foto's inderdaad vaak een slap aftreksel zijn kunnen wij ons prima voorstellen wat voor WOW effect deze dag op jullie gehad moet hebben.

ENJOY!