Oamaru - Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Oamaru - Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Oamaru - Queenstown

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

07 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Volgens mij ben ik gewoon te braaf voor deze wereld..... ( ik weet dat er nu mensen zullen glimlachen en knikken!) Gisteravond bij de pinguïns dus geen fototoestel meegenomen, omdat je geen fotoos mocht maken, staan er hele volksstammen zich wezenloos te knippen!!! Het mocht dus blijkbaar wel als de officiële intocht nog niet begonnen was. Grrrr! Evengoed wel heel leuk om te zien al die mini's die zich hun holletjes in reppen! Ze zijn echt niet groter dan zo'n 30 a 40 cm en komen met 40 tot 50 tegelijk uit het water naar boven gewaggeld om zich daar zo snel mogelijk over hun "kolonie" te verspreiden.
Vanmorgen rustig aan gedaan en rond kwart over negen vertrokken naar Queenstown. We besloten om via Wanaka te gaan en hebben daar de track naar Mount Iron gewandeld. Volgens staalmeester Kees dankt de berg zijn naam aan het ijzererts dat in de rotsen zit. Mij kun je alles wijsmaken, dus ik schrijf het gewoon op en wacht het commentaar wel af! Daarna via de scenic route verder naar Queenstown: mooie vergezichten, maar niet echt een weg waar je eens rustig gaat stoppen voor een foto...
De TomTom kon het adres niet vinden, maar later kwamen we erachter dat het hotel niet in Queenstown lag maar in Arthur's Point, zo' n 4 km buiten Queenstown. Eerst vonden we dat vervelend, in de stad is gewoon makkelijker, maar het is een heel mooi hotel, we hebben een "room with a view" en de bus stopt voor de deur! Dus na het uitblazen van de rit de bus gepakt en naar stad gegaan. In Auckland geen Skytower, maar in Queenstown wel de Skyline Gondola! Vervolgens naar het Waterfront, waar we ook gegeten hebben en daarna nog door de Queenstown Gardens gewandeld. In de Mall hadden we niet zo'n interesse. Daarna weer met de bus terug, verslagje schrijven ;-), boekje lezen, bedje toe.
O ja, bijna vergeten: vanmiddag moesten we onze cruise over de Milford Sound van overmorgen herbevestigen. Meldde de mevrouw aan de telefoon dat ze nog niet wist of die wel doorging!!! Want MISSCHIEN zou woensdag de weg wel afgesloten zijn... Moeten we om half acht 's ochtends bellen of het wel of niet doorgaat. Wel een reis met hindernissen dit :-(

• 07 Januari 2013 - 12:28

Louis En Wilma:

Staalmeester moet je nooit tegenspreken, dus dat doe ik dan ook maar niet.
    Maar........
    Ik wist (nog) niet wat de Skyline Gondola in Queenstown was, maar ziet er zeker niet verkeerd uit.
    Ben benieuwd naar jullie overige ervaringen met QT.

ENJOY

• 07 Januari 2013 - 16:03

Riet En Jack:

Om half acht a bellenl! Da's midden in de nacht! Benieuwd wat de uitkomst was. En ..a l kent de reis wat hindernissen, hij is zéér bijzonder!

• 07 Januari 2013 - 16:25

Jan V.d.Flier:

Misschien is Kees nog steeds de enige die weet dat er ijzer in de berg zit. Laat Mr. Tata het maar niet horen.
    Het is toch wel ontzettend mooi, daar waar jullie zitten. Wij hebben hier de vijfde grauwe dag op rij. Geen zon gezien. Geniet, en niet met mate.

• 07 Januari 2013 - 20:14

Jozefien:

Schitterende foto's van de bergen! Wat een toestand, dat je zo vroeg moet bellen of de cruise doorgaat.
    Maar we gaan het zeker lezen en zien, als jullie wel gaan. Het weer is i.i.g. beter dan bij ons hier, miezerig
    weer, maar niet koud. Ben weer benieuwd naar je volgende verslag.
    Blijf genieten, dan doe wij dat ook.