Omarama, Mount Cook - Reisverslag uit Omarama, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Omarama, Mount Cook - Reisverslag uit Omarama, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Omarama, Mount Cook

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

14 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Omarama

Kees heeft een aardje naar z'n vaartje: vader Gerrit ging altijd zeer bijtijds op pad, zozeer dat hij meestal wel een bus of trein eerder kon halen. Wij hebben vanmorgen een helikopter eerder gehaald!! We waren voor half tien al in de lucht ipv pas om tien uur. (Konden ze leuk twee vluchten samenvoegen ofzo) Uiteraard weer een "awsome" ervaring! We vlogen oa over Mount Cook, Mount Tasman en door naar de westkust naar de glaciers: Fox en Franz Jozef, met uitzicht op de Tasmanzee en weer terug naar het oosten. Tussendoor ook nog een landing in de sneeuw, helemaal geweldig! Bij de fotoos kan ik niet meer reproduceren wat welke gletsjer of berg is, maar laat ze maar voor zich spreken.
Van Glentanner, waar de helikoptervlucht was, waren we toen zo in Mount Cook Village, waar we om kwart voor elf aan de koffie zaten. Daarna twee wandelingen gecombineerd: de Hooker Valley (tsja...) track en de Kea Point track, bij elkaar zo'n tweeënhalf uur. De Hooker Valley track konden we niet helemaal doen omdat er weer eens een (swing)brug beschadigd was, de derde deze vakantie!
Vervolgens wederom langs Lake Pukaki ( met foto voor Jan) via Twizel (een en al toerisme) en de Clay Cliffs terug naar Omarama. De Clay Cliffs zijn enorm scherpe pinakels en richels gescheiden door diepe, smalle ravijnen. Ze zijn gemaakt van lagen grind en slib, afgezet door rivieren die 1-2 miljoen jaar geleden van de gletsjers stroomden. Vandaag de dag kun je de grind en sliblagen zien als schuine banden aangezien de lagen zijn gekanteld sinds 1a 2 miljoen jaar geleden.
"Thuis" even zitten, handdoeken en zwemkleding inpakken en op naar de Hot Tub! Hadden ze in Nederland al voor ons geregeld, zelf waren we daar niet opgekomen.... In een fraai aangelegde omgeving stonden 10 Hot Tubs zodanig opgesteld dat je per tub volledige privacy had, met uitzicht op een meertje en de bergmassa's rondom. Na een korte instructie warmer / kouder, werden we alleen gelaten en mochten we instappen: HEEEEEEET!!!!! Volgens mij hebben we het water eerst een graad of tien minstens afgekoeld door de koude kraan wijd open te zetten, want het was echt niet te harden! Ook daarna nog regelmatig even eruit, want we konden het allebei niet verdragen anders. Op een gegeven moment hadden we blijkbaar de juiste temperatuur gevonden, want toen was het errug lekker: een soort heel groot warm bad! Lekker rozig nog even wat eten en terug naar de kamer voor onze een na laatste nacht in Nieuw Zeeland :-(

• 14 Januari 2013 - 11:37

Riet En Jack:

In zo'n kleine helikopter, toe maar. Ik zou gelijk vragen waar de k...zakken zijn. Prachtig landschap en wat moet dat geweldig zijn geweest vanuit de lucht! Jaloers! Dit is wel echt vakantie, niet waar. Geniet er nog even van.

• 14 Januari 2013 - 12:14

Jan Van Der Flier:

Dank voor de foto's. Ze zijn werkelijk schitterend. Ook de enthousiaste verhalen. Jullie genieten ook zichtbaar. Hebben jullie ook een sigaar gerookt in de tub?

• 14 Januari 2013 - 16:14

Yoke:

Geweldig verslag en zo'n helikopter reisje lijkt me ook wel wat.
    Kees, ik zou na zo'n Hot Tub maar geen jenevertje met suiker nemen. Je zou toch de hik krijgen!!

• 15 Januari 2013 - 12:43

Louis En Wilma:

MOOOOOOIE foto's. Doen ons denken aan de hete lucht ballon vakantie in de Alpen.
    Geweldige uitzichten.

Ben ook benieuwd hoeveel km's jullie schoenzolen deze vakantie hebben gezien.

Aan al het moois komt een eind helaas, maar daardoor blijft het ook bijzonder.
    En bijzonder dat was het!

ENJOY! your last days