Rotorua - Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Rotorua - Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Rotorua - Taupo

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

30 December 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Vandaag maar een korte rit naar de volgende locatie, tijd om onderweg wat te zien/doen. Het wordt eerst Waimangu . Deze vallei heeft haar vulkanische eigenschappen te danken aan de uitbarsting van de Tarawera in 1886. Hierdoor ontstonden o.a. de zuidelijke krater, de echo krater en het Frying Pan Lake. Dit meer is 's werelds grootste hete bron, de gemiddelde watertemperatuur is 55 graden C. Verderop in het park ligt nog een knalblauw meertje, het inferno krater meer, ontstaan door een uitbarsting in de zijde van de Haszardberg. Waar de kleur vandaan komt is (bij ons) niet bekend.
Ook zijn e nog de marmeren terrassen, gevormd door silicaatafzettingen.
Na een koffiepauze door naar Wai-o-Tapu, het zogenoemde Thermaal Wonderland. Dit park is een beschermd reservaat en ligt vol met kraters, koude en kokende poelen van modder, water en stoomwolken. De kleurenvariatie in het gesteente wijst op de aanwezigheid van een groot aantal mineralen, zoals zwavel (geel/roze), silicium ( wit), mangaan ( paars) en arsenicum (groen). Op de fotoos zie je o.a. Het Schilderspalet, met verschillende kleuren in de hete en koude poelen, de oesterpoel (vorm), het Ngakoro meer en het Bad van de Duivel ( gifgroen).
Daarna door naar Taupo, onze volgende overnachtingsplek. Eindelijk geen zwavelgeuren meer in je neus, hoe fijn is dat! Even een verkenningsrondje door deze zeer toeristische plaats aan het gelijknamige meer, wat boodschappen doen en een restaurantje voor vanavond uitzoeken: je kunt het maar zwaar hebben :-)

• 30 December 2012 - 14:40

Louis En Wilma:

Oeps,

De vorige uitzending gisteren gemist, vanwege de verjaardag van mijn inmiddels 82 jarige moeder.
    Het was gezellig.

Wederom fraaie ervaringen in een andere werelddeel. Leuk om dat zo mee te maken.

Leuke plaatjes erbij die een goed beeld geven van wat voor mooie dingen jullie allemaal zien. Dingen die we in Europa in ieder geval niet elke dag meemaken. Een echte vakantie dus!

• 30 December 2012 - 16:32

Riet:

Goed uiteinde gewenst van dit voor jullie ietwat verkorte jaar en alvast een goed begin van 2013!

• 30 December 2012 - 19:49

Jan V.d.Flier:

Er stijgt een geurige herinnering op bij het zien van de mooie foto's. Jullie eetlust zal in Taupo vast wel beter worden. Geniet van het prachtige meer!

• 31 December 2012 - 13:09

Peter En Arga Paternotte Mobiel:

Relaxen, daar gaat het om! Wij vonden Lake Taupo heel mooi, maar dat komt natuurlijk ook omdat we wat leuke bootjes zagen!
    Veel plezier verder en groeten vanuit Buenos Aires!