Kerikeri - Waitomo - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Kerikeri - Waitomo - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Kerikeri - Waitomo

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

28 December 2012 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Vanmorgen met lichte weemoed afscheid genomen van Kerikeri en in het bijzonder van Avalon. Dit kleinschalige, door Nederlanders geexploiteerde resort is echt een aanrader! Mooie, van alle gemakken voorziene bungalows met een ruime veranda in een schitterende omgeving. Een welkomstdrankje bij aankomst, plattegrondje van de omgeving met things to do, gezellig babbeltje in het nederlands.. 's Morgens wordt er een krant gebracht, je kunt ontbijt laten bezorgen of 300 meter verderop zelf een uitstekend ontbijt regelen, supermarkt en diverse restaurants op loopafstand, wat wil je nog meer? Wij zijn er in elk geval heerlijk bijgekomen van reis en jetlag!
Tot zover de reclame....
We hadden een lange reis voor de boeg, van Kerikeri naar Waitomo, zo'n 440 km, maar dat is hier algauw 6 uur rijden :-( Het laatste stuk hoosde het van de regen, zelfs met de ruitenwissers op de hoogste stand zag je nog bijna niks! We waren blij dat we er waren. Nog een verrassing op het eind: het weggetje naar de Abseil Breakfest Inn (what's in a name?) heeft volgens mij een hellingspercentage van 30 % ofzo en het is geen eenrichtingverkeer! Dus het was op hoop van zegen naar boven en daar aangekomen kon je niet zien waar de weg verder ging, dus nog maar een keer gokken..... Pfffft, gelukt!
Omdat we vast een rondleiding door de gloeiwormgrotten voor morgenochtend willen regelen gaan we even naar het dorp, lopend, want Kees gaat nog maar 1 keer die helling af met de auto en dat is wanneer we morgen weer vertrekken! Halverwege mist hij zijn portemonnee! Terug dus, die helling weer opgeklauterd, hij loopt zo te stressen dat ik nog maar op 3/4 ben, wanneer hij al met een big smile terugkomt: gevonden! Maar weer naar beneden dus (zucht), excursie en diner voor vanavond geregeld en inmiddels drijfnat weer naar boven. Droge kleren aangetrokken en even bijkomen van de rit.
Helaas, geen fotoos vandaag!

• 28 December 2012 - 06:45

Arga Paternotte:

Die krant zal toch wel niet de Telegraaf zijn geweest.......? Verder lijkt het allemaal wel goed te gaan met wat spanning en sensatie. Benieuwd wat jullie van de gloeiwormgrotten vinden en daar heelhuids uitkomen!

• 28 December 2012 - 09:00

Kees En Henny Van Der Flier:

Wat ben jij vroeg op! Krant was inderdaad niet de telegraaf maar the NZ Herald, leuk om even door te bladeren en de weersverwachting nauurlijk: vooralsnog heel veel regen :-(

• 28 December 2012 - 10:18

Riet:

Dat was vást een gezellige wandeling! Ben benieuwd naar de glimwormen. Enjoy1

• 28 December 2012 - 10:46

Louis En Wilma:

Vakantie is altijd een beetje afzien toch, dus dat bergje op en neer hoort er gewoon bij.
    Vraag aan die gloeiwormen eens of ze het liedje "schen a liggie op mijn" kennen.
    Paraplu bij jullie of gewoon lekker nat worden elke keer.
    Hier is het even droog gelukkig. Take care.

• 28 December 2012 - 16:17

Jan V.d.Flier:

Wat zul je blij zijn dat jullie niet in een dikke camper rijden! Ik kan met trouwens niet herinneren dat er veel van die steile weggetjes zijn. Mocht je in de buurt zijn, dan kun je in Wanganui oliebollen kopen in de nederlandse supermarkt. Veel plezier, ondanks de regen.

Tags: Waitomo