Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

24 December 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Slimme jongens, die kiwies! Dit is de eerste keer dat ik echt iedereen in het vliegtuig met een grote grijns op z'n gezicht het hele informatiefilmpje over zuurstofmaskers, zwemvesten e.d. af heb zien kijken! Alle "spelers", van piloot tot passagier, waren namelijk uitgedost als hobbitfiguren!! LOL!
Ook de tweede (lange) vlucht is voorspoedig verlopen, we landden exact op tijd en een half uur later (!) zaten we in de taxi. Weer een half uur later zaten we op onze kamer en zijn we toch maar even een uurtje plat gegaan. Echt liggen is na twee dagen toch wel erg lekker.
Vervolgens moesten er boodschappen gedaan worden, aangezien we morgen naar een huisje vertrekken, self-catering dus. Eerste Kerstdag is een echte familiedag in Nieuw Zeeland en alles is dan gesloten. Omdat we niet weten of we een restaurant kunnen vinden dat open is, hebben we ook maar wat eieren meegenomen, dus wellicht bestaat ons kerstdiner daaruit... Daarna moest de auto opgehaald worden, want ook dat kon niet op 1e Kerstdag. Helaas was er geen Tom Tom meer te huur, dus hebben we er maar eentje gekocht, was nog goedkoper ook! En ach, er zijn altijd mensen die we daar weer een plezier mee kunnen doen (toch J & Y?)
Verder niet veel gedaan, vroeg gaan eten in een ongelooflijk fout restaurant: kwam wel heel dicht bij een all-you-can-eat :-(
Maar ook op Christmas Eve zijn veel restaurants gesloten. Na een tijdje hoorden we daar een ontzettend irritante bel, hield maar niet op. Verder niet zo bij stilgestaan, maar ineens zien we op straat een brandweerwagen aan komen rijden en stoppen. Stuk of 8 brandweermannen in vol ornaat eruit en even later zien we ze boven bij de ingang van het restaurant lopen. Nu waren we toch klaar dus daarom maar eens even poolshoogte gaan nemen. Bleek dat er iemand in de lift vastzat. Na wat gestoei met een gigantische bos sleutels werd er overgegaan op de breekijzer-methode. Ook hiermee kwam er nauwelijks beweging in de deuren. En al die tijd liepen er dus ACHT brandweermannen druk trap op en af, bezig liftdeuren en deuren van schakelkasten open te breken met nul resultaat! Voor de ontknoping zijn we vertrokken, want dat kon nog wel uren gaan duren...
Vroeg naar bed en maar hopen dat de slaap wil komen.

• 24 December 2012 - 09:38

Peter Paternotte:

Wij zijn met Kerstmis wel eens in Australie ('West Island' noemen de Kiwi's dat) geweest maar daar krijg je ook op 1e Kerstdag alles voor elkaar als je maar een puntmuts op zet! Niet meegenomen? Weet niet meer of ze ook 2e Kerstdag vieren- dacht van niet - dus overmorgen komt alles in elk geval weer goed, geniet er van!

• 24 December 2012 - 10:06

Riet En Jack:

Nauwelijks met vakantie vertrokken of al de halve wereld rond gereisd. André Kuipers deed 6 rondjes per dag, maar daar willen jullie wellicht geen competitie mee aangaan. Dit wordt een heel apart kerstfeest voor jullie, maar met voldoende in de buurt om je te verbazen en te genieten, zou je zeggen. Heel vreedzame dagen (je mag wel 2 eieren deze keer) en een geweldig begin van je vakantie gewenst.

• 24 December 2012 - 10:54

Louis Anderson:

Auckland, lekker temperatuurje daar heb ik begrepen (26 graden?). Dat is nog eens een warm kerstfeest vieren. Moet een aparte ervaring zijn om eerder dan wij (bj julllie moet het nu zo ongeveer als Kerstmis zijn) aan de andere kant van de wereld ineen ander klimaa met een andere temperatuur en aleen met zijn tweetjes het Kerstfeest te vieren. Geniet van deze waarschijnlijk eenmalige ervaring. Die pakt niemand je meer af. Merry Chrismas to you both!

• 24 December 2012 - 14:29

Jan V.d.Flier:

Als jullie niet meer terugkomen in Auckland is het aan te raden nog even naar de Skytower te gaan. (Naar boven dus) Onvergetelijk uitzicht.
    Die tom-tom nemen we graag over, hoewel je met een roadatlas in NZ een aardig eind komt.
    Merry Christmas! (wij morgen pas)

Tags: auckland