shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van kees en henny flier - WaarBenJij.nu shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

shanghai

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

16 September 2011 | China, Shanghai

Vandaag starten we met een wandeling over Nanjing road, de Kalverstraat van Shanghai. We lopen tot aan de Bund, de koloniale boulevard langs de Huangpu-rivier om vast wat fotoos te maken.
Dan naar de Yu Yuan Garden: een immense tuin met allerlei beelden van draken, doorkijkjes en enorme visvijvers. Hierna wat vrije tijd in het omliggende winkelcentrum, waar we ook weer vreemde, maar hier blijkbaar eetbare zaken gespot hebben: vogeltjes op stok...
Na de lunch - met zang en dans van Thaise dames ;-) – naar de Jin Mao Tower, waar we met een hogesnelheidslift in 45 seconden naar de 88e verdieping werden geschoten. Het geheel deed erg veel denken aan het Empire State Building, inclusief de geposeerde foto voor een foto van de Tower, alleen hier waren géén wachtrijen.
Daarna nog even terug naar de Bund voor een wat langere wandeling.
Het diner was in het kader van “je wil toch wel eens wat anders” japans, maar ik geloof niet dat dit restaurant erin blijft. Er werd begonnen met een ondefinieerbaar soepje, vervolgens nasi (véél) zoals je die in Nederland bij de chinees krijgt, daarna het al naargelang je bestelling beef, chicken of fish als hoofdgerechten 1 minuscuul bolletje ijs als dessert. Het hoofdgerecht paste echter met gemak in je holle kies, dus toen begrepen we de hoeveelheid nasi dan wel weer…
Een aantal groepsleden ging nog voor een vaartochtje over de Huangpu, wij gingen met z’n zessen – voor de 3e keer vandaag- naar de Bund en Nanjing road voor de fotoos van Shanghai by night!

• 16 September 2011 - 16:52

Peter En Arga:

Dank voor jullie kaart vandaag in de post en dus kijken we meteen naar de weblog! Verlangen jullie nu naar aardappelen met appelmoes en biefstuk of lezen we dat niet goed?
    Het blijft boeien dus geniet er van!

• 17 September 2011 - 09:36

Jozefien:

Gisteren jullie kaart gekregen. Bedankt! Wat een verhalen! Ontzettend mooie foto's. Wat een andere wereld. Die vogels aan het spit vond ik wel heel "apart"....
    Nog heel veel plezier, vanuit een herfstig Holland.