regen, regen, regen... - Reisverslag uit Peking, China van kees en henny flier - WaarBenJij.nu regen, regen, regen... - Reisverslag uit Peking, China van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

regen, regen, regen...

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

11 September 2011 | China, Peking

Dit keer hebben jullie duidelijk het betere weer! Begon de regen gisteren al, vandaag heeft het echt de hele dag gehoosd bij een graadje of 18. :-(
Vanmorgen eerst met de bus naar het dorp Donghan, dat bekend is om de vele kunstenaars die er wonen en werken. Tijdens de Culturele Revolutie werden veel van de vervaardigde kunstwerken als propagandamateriaal gebruikt. We bezoeken de bekendste kunstenares, mevrouw Yang in haar huis/showroom.Zij behoort tot de zgn. boerenschilders van Huxian: een soort plaatselijke volkskunst in meest naieve schilderijen. Ook doet ze aan knipselkunst, waarin we een lesje hebben gekregen. Iedereen waande zich weer terug op de kleuterschool: eerst vouwen, dan knippen en dan weer uitvouwen: jee, het chinese karakter voor geluk geknipseld!
Daarna zouden we een wandelingetje maken door het oude dorp, maar de straten in het nieuwe dorp stonden al blank, in het oude was het één modderpoel, dus we hebben aan het begin een foto gemaakt en zijn vervolgens maar vroeg gaan lunchen bij een andere boerenfamilie.
Weer terug naar Xian voor een bezoek aan de Grote Moskee: een van de oudste, grootste en best bewaard gebleven islamitische moskeeën in China. Hij is wel in een chinees jasje gestoken: de minaret lijkt op een pagode en het interieur is vrijwel geheel in Chinese stijl.
Daarna nog even over de Huimarket gelopen (soort zwarte en oosterse markt in Xian), maar het weer was te slecht, dus we waren lekker vroeg terug in het hotel. Vanavond een dumpling dinner met show, wat dat inhoudt horen jullie morgen.

• 11 September 2011 - 13:04

Carla:

lees jullie verslag terwijl de regen tegen de ramen slaat dus veel verschil is er niet :-), alleen het uitzicht. Jee, wat zij jullie in een andere wereld, prachtig! groetjes Carla
    (wel saai hoor zo alleen!)

• 11 September 2011 - 14:34

Louis En Wilma Anderson:

Onze broeken zijn er nog steeds nat van :-( Niet de leukste dag, helaas, van onze vakantie en niet alleen vanwege de regen. Wij houden niet zo van commercieel knippen. Maar de theatershow heeft veel goed gemaakt. Was erg leuk vonden wij. Zie onze site.