Picton - Motueka - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Picton - Motueka - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Picton - Motueka

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

03 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Motueka

Zooooo, wat kan het hier tekeergaan zeg! In de loop van gisteravond begon de wind aan te wakkeren tot een zware storm, het gierde en bulderde om het huis. Het raam kon zelfs niet op een kier, want dan werden de dekens zowat van je bed geblazen en bovendien gaf het een ongelooflijke herrie. Het regende zo hard dat het leek alsof het water met emmers tegelijk tegen de ramen werd gekwakt. Maar ja, ons bedje was warm en droog en we hebben verder prima geslapen. 's Morgens bij het ontbijt lazen we in de krant dat het meer zuidelijker nog erger was geweest, daar was door overstromingen een deel van een brug weggeslagen. Wel een brug waar wij over enkele dagen ook overheen moeten..... Met een beetje pech wordt dat een paar honderd km omrijden :-(
Na het ontbijt, toast met jam en versgebakken scones!, de Tirohanga track gelopen met een mooi uitzicht op Picton. Daarna door naar Motueka. Onderweg in Nelson een tussenstop voor koffie en een bezoekje aan het WOW: World of WearableArt & Classic Cars. Hier kunnen o.a. de beste inzendingen van de jaarlijks terugkerende Wearable art show bewonderd worden. Het zijn meest nogal extreme kledingstukken, die echter een ongelooflijke creativiteit ten toon spreiden. Vaak wordt er ook gerecycled materiaal gebruikt. Beslist een aanrader! Helaas mochten er geen fotoos gemaakt worden. In hetzelfde gebouw is ook een verzameling antieke en klassieke auto's te zien.
Tegen drieën aangekomen in The White Elephant in Motueka, wederom een backpackerslocatie, maar wel een hele mooie, zie foto. Wij hebben een soort cabin in de tuin achter het huis en blijven hier twee nachten. In die tuin staan ook een paar ouwe afgeragde caravans waar mensen in verblijven en her en der staan wat tenten en in het huis zijn dan nog kamers en slaapzalen. Kortom van alles wat. Gezamenlijk gebruik van de koelkast in de keuken, spullen met je naam erop, begint op een studentenhuis te lijken!

• 03 Januari 2013 - 10:01

Louis En Wilma:

WOW alweer dus :-)).

Vandaag mijn eerste reactie op jullie reis terwijl ik weer gewoon aan het werk ben gegaan :-))
    Nog twee daagjes voor Océ en dan begint mijn Canon job echt.
    Wordt dus ook veel reizen maar dan wel met een veel minder leuk doel dan jullie dat doen :-((

Heftig zo'n zware storm. Heb ik ook eens een keeer mee gemaakt in Florida. Daar zijn die najaarsstormpjes in Nederland niets bij.

Mooie dingen maken jullie toch mee. Ben en blijf jaloers en zeer benieuwd naar alle foto's en reisverhalen die je nu eenmaal niet op waarbenjenu kwijt kunt.

ENJOY!

• 03 Januari 2013 - 10:05

Jan V.d.Flier:

Jullie zitten dus duidelijk in The Roaring Forties. Grappig om te realiseren dat Arga en Peter aan de andere kant van de wereld op dezelfde breedte rondvaren. Ik hoop voor jullie dat het weer wat stabiliseert, hoewel Kees er zo op zijn waranda niet onder gebukt lijkt te gaan. Mooi land!

• 03 Januari 2013 - 15:26

Riet En Jack:

Lekker zonnetje, lekker windje, lekker weertje... Weet je zeker dat ze de zomer in NZ niet hebben overgeslagen? Maar uit je foto's blijkt niet dat je er veel last van hebt. Waarschijnlijk is dit beter te doen dan een bloedhitte. Het lijkt me wel weer (achteraf) een leuke ervaring met zo'n storm. En die trail lijkt zeer mooi te zijn, gezien je foto. Ben benieuwd of je verschil ziet tussen het noordelijke en zuidelijke eiland in enig opzicht.

• 03 Januari 2013 - 21:58

Jozefien:

Henny, Kees

Is iets mis gegaan, kreeg jullie verslagen niet meer via mijn mail.
    Dus misschien ook niet mijn reacties gekregen?
    Dus naar de site gegaan en zo jullie vakantie gevolgd, wel een paar dagen gemist.
    Maar na veel lezen van al die mooie verhalen en foto's is het echt geweldig wat jullie allemaal
    zien en mee maken. Is aan de laatste foto van Kees goed te zien dat jullie genieten.
    Prachtige natuur op de foto's maar ook eng zo'n storm.
    Genieten verder en wij blijven meegenieten

Tags: Motueka