Whakapapa Village - Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Whakapapa Village - Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Whakapapa Village - Wellington

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

01 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

We verlaten Whakapapa Village op weg naar onze laatste stop op het Noordereiland. Onderweg weer aardig wat regen, maar in Wellington is het gelukkig droog. Meteen maar door naar het Te Papa museum, want daar hebben we wel even tijd voor nodig. Het is een museum met een ambitieuze missie: het verkennen van Nieuw-Zeelands bi-culturele erfgoed, natuurlijke geschiedenis en milieu. De naam betekent letterlijk "vat met schatten". Te Papa bezit o.a. de grootste Maori-verzameling van het land: houtsnijwerk, muziekinstrumenten, delen van huizen, wapens etc. Wat betreft de Europese geschiedenis zijn er o.a. klederdrachten, meubilair en fotoos. Na drie uur ronddwalen en nog niet de helft gezien, zaten onze hoofden zo vol, dat we besloten ons hotel op te zoeken en morgenochtend terug te komen. De Interislander Ferry vertrekt tenslotte pas om half drie!
Het hotel is een modernistisch bouwwerk met veel wit, glas en staal. Het heeft een kille uitstraling. Verrassend is dan wel weer dat het meer een appartement dan een hotelkamer herbergt en in de badkamer staat zelfs een was/droogcombinatie! Daar moesten we dan maar even gebruik van maken, want zo makkelijk vinden we het vast nergens meer!
Intussen kunnen we dan even gaan eten, maar dat blijkt niet onder een goed gesternte te staan. De locatie die we in het begin zagen blijkt bij terugkomst een wachttijd van ruim drie kwartier te hebben :-( Dan toch maar ergens anders gaan eten. Hebben we een keuze gemaakt, blijkt dat op te zijn! Weer een keuze gemaakt, duurt het eindeloos voor er iets op tafel verschijnt. Het tweede biertje komt ook nooit aan, tussen voor- en hoofdgerecht zit ook weer een half uur... Kortom, de koffie hebben we niet afgewacht! Rustige avond verder, beetje boekje lezen, kijken wat we voor morgen nog moeten regelen en bijtijds naar bedje toe!

• 01 Januari 2013 - 10:59

Louis En Wilma:

Net weer wakker geworden na een leuke en gezellige oud en nieuw avond bij andere vrienden.
    Raar om dan 's ochtends weer jullie verhaal over ervaringen aan de andere kant van de wereld te lezen.
    Wel weer leuk en uitdagend geweest zo te lezen.
    Benieuwd naar de ervaringen om met de ferry de Cook Strait over te steken naar het Zuidereiland.

• 01 Januari 2013 - 11:22

Jan V.d.Flier:

Jullie hebben er wel de vaart in. Heb je nog tijd om langs de haven van Wellington te slenteren met de terrasjes langs het water? Ik hoop dat het er weer voor is. Dan heb je ook een prachtige overtocht door de Marlborough Sound. Geniet er van.

• 01 Januari 2013 - 12:37

Arga Paternotte:

En dan zouden jullie eigenlijk ook nog even met de cablecar naar boven moeten vor het uitzicht! Hard werken dus in deze merkwaardige hoofdstad. Maar het museum maakte veel goed, bij jullie ook zo te zien. De boottocht wordt (was?) leuk, dat helpt ook weer!

• 01 Januari 2013 - 17:27

Riet:

Net - na bijna een hele én heel gezellige week met z'n allen - alle kinderen weer op de trein gezet naar hun respectievelijke woon- en verblijfsplaatsen. Héél anders dan jullie daar aan de andere kant van de wereld, maar óók weer lekker met z'n tweeën.