Flåm - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Flåm - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Flåm

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

29 Juli 2016 | Noorwegen, Stavanger

28/7 Flåm
Gisteravond werd er meegedeeld dat de vertrektijd in Flam van 7 uur 's avonds naar 4 uur 's middags is verschoven. Er schijnt daar in de buurt een landverschuiving te zijn geweest, waardoor de hoofdweg geblokkeerd is en de excursiebussen niet via die weg terug kunnen komen bij het schip. We varen dan van Flåm naar Vik om daar de mensen op te halen. Máár als je geen excursie bij de HAL hebt geboekt en je bent niet op tijd terug in Flam, zul je zelf moeten zien hoe je in Vik komt!
Wij hadden gelukkig geen probleem omdat we (op tijd) met de trein van Flåm naar Vatnahalsen gingen. Een reis met mooie uitzichten op de Flåmvallei, de waterval Kjosfossen, hooggelegen boerderijen en snelstromende riviertjes. Boven aangekomen -de trein overbrugt over 20 km een hoogteverschil van 865 meter- stonden er wafels met zure room en jam voor ons klaar in het hotel daar. Beetje jammer dat er voor zo'n pakweg 150 man slechts 2 toiletten beschikbaar waren...... Ik heb ze wel eens frisser meegemaakt!
Daarna nog wat rondgewandeld tot het toch wel erg hard begon te regenen, maar tegen de tijd dat we weer teruggingen brak de zon door en was het meteen warm.
's Avonds naar een optreden van Iris Kroes (the Voice) en daarna een beetje uit balorigheid naar de "huwelijksquiz". Drie echtparen kregen vragen over elkaar en de antwoorden moesten dan overeenkomen. Het was zo flauw, dat het wel weer leuk was...

• 29 Juli 2016 - 14:44

Louis:

Hoi, Dat is alles bij elkaar toch weer genieten. Wederom leuke ervaringen die zeker weten langer blijven hangen. Geniet ervan. Doen wij ook van jullie verslagjes.

• 29 Juli 2016 - 20:46

Hans Savenije:

Wij hebben dat treinreisje ook gemaakt tezamen met een lading Taiwanezen en Japanners. Helaas toen heel veel regen. Hebben jullie de sirenen niet gezien en gehoord?

• 30 Juli 2016 - 14:49

Riet:

Zaten jullie aan de goede kant in de trein?

• 30 Juli 2016 - 16:53

Jozefien:

Wat een prachtige natuur en een mooie reis.
    Altijd weer leuk het verslag te lezen.

• 30 Juli 2016 - 17:07

Kees En Henny Van Der Flier:

We zaten zowel heen als terug links, dus beide kanten gezien!

• 30 Juli 2016 - 17:12

Carla:

zoo, dat is weer een hele mooie reis!! bedankt voor de mooie verslagen, echt meegenieten.
    ben blij dat jullie de fitness niet uit het oog verliezen:-)