Fjordencruise naar de Noordkaap - Reisverslag uit Eidfjord, Noorwegen van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Fjordencruise naar de Noordkaap - Reisverslag uit Eidfjord, Noorwegen van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Fjordencruise naar de Noordkaap

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

19 Juli 2016 | Noorwegen, Eidfjord

17/7 Vertrek vanuit Amsterdam
Ruim op tijd ingecheckt en eerst maar eens wat ge-(en ver-)dwaald op het schip.
Daarna de verplichte veiligheidsdrill, gelukkig zonder reddingsvesten aan! Nagenoeg op tijd vertrokken en na een 180 graden draai op het IJ -neemt toch al gauw 15 a 20 minuten in beslag- op weg naar de sluizen van IJmuiden.
Onze binnenhut voelt in het begin wat claustrofobisch, maar dit went gelukkig snel.
Bij het diner hebben we een zogenaamde open zitting, wat inhoudt dat je óf moet reserveren óf op een door jou gekozen tijdstip kijkt of er plaats is. Helaas was reserveren niet meer mogelijk en aangekomen bij de Dining Room konden we achteraan de rij aansluiten. We besloten om naar een buffetrestaurant uit te wijken, hebben prima gegeten en zaten eerste rang bij het binnenvaren van de sluizen!
Nog even naar de boeg gewandeld om het schutten te bekijken, koffie meegenomen naar de hut en na alle rondreizen die we gedaan hebben, voor het eerst sinds jaren onze koffers eens uitgepakt!

18/7 Dag op zee
Het eerste wat je 's morgens geneigd bent te doen is even naar buiten te kijken om te zien wat voor weer het is. Helaas, daarvoor zullen we onze hut uit moeten!
Vandaag wat oriënterende presentaties gevolgd over het reilen en en zeilen aan boord en over de plaatsen waar we aan gaan leggen. Daarna een rondleiding over (een deel van) het schip. Nog steeds moeite met bepalen of je links- of rechtsaf moet voor de voor- of achterkant: maar even uit het raam kijken welke kant we op varen dan....
's Middags naar een Beatles-tribute optreden, niet lang volgehouden, want blijkbaar hadden we onze verwachtingen wat te hoog gesteld.... Nog veel tijd over voor het eerste "galadiner" vanavond.
Om niet helemaal dicht te groeien maar wat in beweging blijven, ik in de fitness en Kees een aantal rondjes wandeldek. Ik moet zeggen dat de crosstrainer een stuk minder erg is wanneer je een rustgevend uitzicht hebt op zee.

• 19 Juli 2016 - 22:43

Dirk Burggraaf:

Hi Kees, ga je volgen man, veel plezier!
    Als tegenprestatie probeer ik ook een blog aan te maken, laat het je weten.

Groeten,
    Dirk

• 20 Juli 2016 - 11:44

Rob:

Hey,

Een goede vaart en prettige vakantie toegewenst. Geniet er lekker van met elkaar en doe de ijsberen de groeten :-).

Rob

P.s. Geen spinfiets aan boord?

• 20 Juli 2016 - 13:06

Linda Van Rob:

Hoi, ik kan me voorstellen dat je verdwaalt op zo'n scheepje!! Heel veel plezier toegewenst. Lijkt me een hele mooie reis. Groetjes, Linda

• 20 Juli 2016 - 16:47

Riet:

Looks good: little black dress en Kees bijna in tuxedo.