Geiranger - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Geiranger - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Geiranger

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

28 Juli 2016 | Noorwegen, Geiranger

27/7 Geiranger
Vandaag gaan we dus wel tenderen. Er varen 4 tenderbootjes heen en weer tussen het schip en de haven. De dag van tevoren kon je kaartjes halen met het tijdstip waarop je van boord wilde. Om het kwartier ongeveer worden de nummers afgeroepen van de groepen die zich naar de tenders mogen begeven. Het loopt gesmeerd!
We hadden bedacht dat we wilden gaan fietsen en dan met name de zgn. Eagleroad op naar de Zeven Zusters Waterval: een waterval die bestaat uit zeven stroompjes. Dit is een behoorlijk steile zigzagweg en we gingen dan ook voor de e-bikes :-)). We hadden voor elke fiets een reserve-accu mee, dus dat moest goed gaan. Niet dus! Het eerste kwartier ging alles prima, maar toen stopte mijn accu ermee. Nou had de verhuurder al gezegd dat de accu's soms warm liepen, dus wij dachten: we laten 'm afkoelen en zetten gewoon de reserve-accu erin. Dat werkte ongeveer 10 minuten. Zelfde truc nog een keer met de accu van Kees z'n fiets: zo mogelijk nog korter! Nog even geprobeerd op eigen kracht naar boven te fietsen, maar dat was echt geen doen. Jammer genoeg op ongeveer tweederde van de weg om moeten draaien. Beneden aangekomen kramp in je handen van het constante remmen.
Doorgefietst langs het fjord, dus redelijk vlak, naar het volgende dorpje Homlung en daar in alle rust koffiegedronken. In Geiranger zelf zaten alle terrassen mudjevol. Het was een uitspanning waar zelfs geen cappuccino uit te toveren viel, maar wel prima en snel WiFi! Alleen Facebook werkte niet mee met doorlinken, er was een storing....
Na het inleveren van de fietsen naar de Storfjoss waterval geklommen en bij terugkeer in de rij voor de tender terug. Bij het uitvaren aan dek gebleven, helaas in de regen na een mooie, zonnige dag, om te genieten van deze "Koningin van de Fjorden". Vanaf het water alsnog de Zeven Zusters gezien.