Bergen - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Bergen - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Bergen

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

21 Juli 2016 | Noorwegen, Ålesund

20/7 Bergen
Yes! Mooi weer vandaag: 24 graden! Geen excursies, het stadscentrum van Bergen ligt op loopafstand van de haven, dus we gaan zelf op pad. Eerst naar de fishmarket. Dit is nog maar een slap aftreksel van de vroegere vismarkt, maar er wordt nog wel - fraai uitgestalde- vis verkocht.
Vlakbij ligt de wijk Bryggen: houten huizen en winkels uit het begin van de 18e eeuw, verbonden door smalle straatjes met trottoirs van houten planken.
De Bergenhus vesting is een goed gerestaureerd kasteel met delen die meer dan 700 jaar oud zijn zoals een kerker, een koningszaal en een verdedigingstoren.
Tijd voor koffie bij de Starbucks, zoals afgesproken! Eindelijk waarbenjij.nu op orde.....
Mount Fløien met de kabelbaan staat ook nog op ons programma, maar we hebben al gehoord dat het erg druk zal zijn, omdat er vier (!) cruiseschepen hebben aangelegd. Toch maar proberen en drie kwartier later kunnen we boven genieten van een schitterend uitzicht over Bergen! Na een late lunch lopend terug naar het schip en even met de voetjes omhoog.... 's Avonds naar de film: de 100-jarige die uit het raam klom en verdween. Aardige film, maar haalt het niet bij Forrest Gump.

• 21 Juli 2016 - 16:06

Yoke Van Der Flier:

Prachtig dat uitzicht op de stad.
    Echt vakantie.

• 21 Juli 2016 - 20:43

Tom Eussen:

Fantastisch om julie avonturen te lezen. Charlotte heeft zelf twee jaar in Bergen gewoond. Was erg leuk. Daarom extra bijzonder dat jullie geen regen hebben gehad in bergen!

• 25 Juli 2016 - 11:27

Jozefien:

Het is weer enorm leuk om alle verhalen te lezen en de prachtige foto's te bekijken. Het is eenmooi land en volgens mij genieten jullie volop. Heel veel plezier.