Kremlin, metro Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Kremlin, metro Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Kremlin, metro Moskou

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

28 April 2014 | Rusland, Moskou

De dag begint fijn met een "ontploft" potje dagcrème in mijn toilettas :-(
Vanavond dan maar, is nu geen tijd voor ingecalculeerd.
Na het ontbijt is het verzamelen en naar de metro. In het bezit van een 10-rittenkaart weten we welke metro we moeten hebben en dat we na 5 haltes uit moeten stappen om bij het Kremlin te komen.....
Kremlin betekent oorspronkelijk versterkte stadskern, maar de benaming wordt meestal gebruikt voor de regeringsgebouwen en kremlinpaleizen en -kathedralen in Moskou. Het complex lijkt op een enorm middeleeuws slot met vele hoektorens, muren en beschermwallen. Eenmaal binnen de muren bleken de kathedralen open en de paleizen helaas gesloten. Na hier een aantal uren rondgedwaald te hebben wilden we het Bolsjoitheater bekijken. De Engelstalige rondleidingen zijn echter bijzonder dun gezaaid en die van vandaag was net afgelopen... Aan de Russische versie waren we nog niet toe. Na de lunch nog wat rondgeslenterd door het voetgangersgebied, lees winkelstraat, nog maar eens koffiegedronken en weer terug naar het metrostation, waar een excursie langs de mooiste metrostations zou starten. Dit gebeurde in een soort hop-on /hop-off stijl, waarbij de gids telkens aangaf bij welke halte we geacht werden uit te stappen! De foto's laten de verschillende architectuurstijlen goed zien.
Aan het eind van deze lange dag had iedereen takspootjes en wenste geen stap méér te zetten dan absoluut noodzakelijk!

• 29 April 2014 - 00:50

Thijs:

Ontplofte dagcreme 's avonds = nachtcreme ??
    Have fun, take care.

• 29 April 2014 - 05:36

Kees En Henny Van Der Flier:

De dag BEGINT fijn...... Hoezo 's Avonds? Goed lezen broertje ;-)

• 29 April 2014 - 16:10

Gerrie:

Prachtige foto's. Heel bijzondere stad; komt daarin al duidelijk naar voren. Geniet ...