Catlins-Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Catlins-Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Catlins-Dunedin

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

12 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt (zelfgebakken brood!) afscheid genomen van Dot en Colin MacDonald. Omdat we er toch nagenoeg langskwamen nog even bij Curio Bay en het Petrified Forest gekeken om te zien hoe het er bij een lagere waterstand uitzag, maar het bleef ons een beetje tegenvallen...Wellicht waren de verwachtingen te hoog gespannen?
Onderweg naar Dunedin hebben we nog een wandeling gemaakt naar Lake Wilkie, een in de ijstijd gevormd meer; op Florence Hill uitgekeken over de Tautanuka Bay en in het dorpje Papatowai een door onze gastheer in de Catlins aangeraden rariteitenmuseum(pje) bezocht. Dit bleek een omgebouwde camper uit de jaren 70, vol met de meest onzinnige zaken, in de loop van vele jaren verzameld. Op ooghoogte liep er door de hele camper een modelbouwtreinrails, waarop constant al fluitend een treintje langsreed...
Daarna zijn we naar de Parakanui watervallen gelopen, weer heel wat anders dan degene die we in Milford Sound hebben gezien, omdat dit een soort cascades waren. En tenslotte leek het ons wel leuk om de Pounawea Bush Walk track te lopen, 45 minuten, net mooi voor onderweg. Nou dat bleek een aanfluiting van jewelste! Eerst zagen we een bordje Walks staan, du afgeslagen, maar toen stonden we bij mensen in de achtertuin! Terug maar en even doorrijden, waar weer een bordje stond. Vervolgens konden we net als enkele anderen het pad niet vinden en toen dat uiteindelijk gelukt was, stonden we na een kwartier in dezelfde achtertuin waar we eerst met de auto stonden!
Verder maar rechtstreeks naar Dunedin nu. Onze accommodatie ligt in Portobello, op de Othago Peninsula en dat blijkt dus nog een half uur rijden langs de kustlijn van het schiereiland te zijn.
Aangezien we nu wel vlakbij de kolonie geeloogpinguins zitten, zijn we daar 's middags nog naartoe gegaan en daar kregen we bijna een privérondleiding, samen met twee Amerikanen. De gids was een Fransman, en zijn Engels is ongeveer net zo verstaanbaar als Nieuw Zeelands. Maar hij was erg enthousiast en dol op grapjes, dus prima. Op het terrein zijn een soort overdekte loopgraven gemaakt met op bepaalde puntenobservatieposten, zodat je vlakbij de pinguïns kunt komen. We hebben ook een paar jonkies gezien, die nog heel dik in de veren zitten en... er mochten fotoos gemaakt worden!
Na het eten terug naar het huisje om vast te bekijken wat we morgen gaan doen, want we blijven hier nog een dag.

• 12 Januari 2013 - 11:18

Louise N Wilma:

En het blijft maar doorgaan die leuke en aparte ervaringen.
    Leuk dat je de pinguins eindelijk op foto te pakken hebt gekregen!
    Dat pakken ze je niet meer af.
    Ben benieuw naar julle verhalen achter de organisatie van julle reis.
    Een leuke mengeling van eigen verantwoordelijkheid en geregelde zaken, zo lijkt het.
    Prima dus.

ENJOY!

• 12 Januari 2013 - 12:05

Riet En Jack:

Dagje rust na zo'n walk track kan geen kwaad; je hebt per slot vakantie!

• 12 Januari 2013 - 14:33

Jan V.d.Flier:

Als jullie nog naar de stad Dunedin gaan, geniet dan van de NZ whiskey. Geniet ook van de rustdag. Van hieruit gezien hebben jullie toch wel een heel hoog reistempo.

• 13 Januari 2013 - 17:59

Jozefien:

Pinguins in New Zeeland, geweldig.
    Geweldig verslag, genieten!

Tags: Catlins, Dunedin