Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Te Anau

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

09 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Na de ( over)volle dag van gisteren -zo blij dat we doorgezet hebben en de Milford Sound tocht toen gedaan hebben!- merken we bij het wakker worden al dat dit een "lazy day" gaat worden. Het regent en het ziet ernaar uit dat dat voorlopig ook wel zo zal blijven...
Dus rustig aan ontbijten en dan maar eens informeren bij de I-site (Nieuw Zeelandse VVV) of er hier ook met dit weer dingen te ondernemen zijn. Nou, volgens de mevrouw achter de balie, die behoorlijk liep te stressen omdat alle toeristen hetzelfde idee hadden, wel. We konden naar het Fiordlands National Park Visitor Centre, daar vlakbij was nog een Wildlife Centre, ze noemde dat een klein museum, we konden nog gaan wandelen (nou......) en tot slot was daar nog de Cinema! We besloten met de eerste twee opties te beginnen, lopend, want we waren toch al nat. In het Visitor Centre konden we uit nog meer wandelingen kiezen, dus daar waren we snel klaar. Wel nog geleerd dat de afsluiting van de weg naar de Milford Sound niet alleen vanwege de regen is, maar vooral vanwege het daarmee samenhangende gevaar voor rotsverschuivingen. Hierna dus naar het museumpje, dat was tenminste binnen, dachten we. Het bleek om een aantal buitenkooien te gaan, waarin o.a. Kea's, een groene dwergparkiet en een houtduif zaten. Die houtduif is heel belangrijk voor het ecosysteem, omdat het de enige vogel is die groot genoeg is om de vruchten van een bepaalde boom, ben dus even vergeten welke, te eten en daarmee ook de zaden van die boom te verspreiden.
Teruggewandeld (toch gewandeld), koffie gedronken, paar boodschappen gehaald en terug naar het huisje. Droge kleren aan, want we waren inmiddels 1 uur buiten geweest en drijfnat! Tegen zoveel regen kan zelfs mijn " rain resistant" jackje niet op.
Na de lunch toch maar kaartjes gehaald voor Fiordland on film: voornamelijk uit de lucht gefilmde impressie van de Fiordlands. De voorstelling begon pas ruim een uur later, dus nog maar even terug. Uiteindelijk drie keer natgeregend vandaag, we koken zelf wel wat en gaan er niet meer uit!

• 09 Januari 2013 - 10:02

Jan V.d.Flier:

Vooral die laatste foto is typisch Aotearoa: Het land van de grote grijze wolk. Hier gaat het vrijdag vriezen en komt hopelijk de zin weer terug.

• 09 Januari 2013 - 10:40

Yoke:

Ha Allebei,
    Wat hebben jullie een pech met het weer. Gelukkig de Milford Sound nog wel goed gezien. Prachtig hé?
    Jullie verslag brengt N.Z in herinnering weer terug. Nog een paar weekjes... dan gaan wij.
    Hoop alleen op wat beter weer want zoals jullie hebben we dat in 2007 niet meegemaakt.
    Toch veel plezier zo te lezen. Leuk verslag.

• 09 Januari 2013 - 16:25

Carla:

Ik dacht, kom, ik ga lekker de verslagen lezen en wat zon zien terwijl de regen tegen de ramen tikt..... Jammer voor jullie maar er valt zo te zien nog van alles te beleven. het is weer een prachtige reis!

• 09 Januari 2013 - 19:11

Riet En Jack:

Ook in Nederland en meer specifiek in Ede en Groesbeek was het regenachtig en guur vandaag, maar wél gezellig. Dat laatste geldt vast ook voor jullie en bovendien gaat de zon er zó weer schijnen.

• 10 Januari 2013 - 19:17

Louis En Wilma:

Te Anau of te Te Anau???
    Wederom een mooie dag zo te lezen.
    W\nt wat is er mooier dan variatie op je vakantie.
    Jammer natuurlijk van die regen want dat beperkt de alternatieven.
    Wij hadden het echter niet veel beter.

• 10 Januari 2013 - 19:37

Jozefien:

Jammer dat jullie zoveel regen hebben gehad.
    Toch dapper om er toch doorheen te gaan.
    Maar zo te lezen laten jullie je daar door niet kisten.
    Na regen komt toch weer zonneschijn.
    Hier in Holland is het niet veel beter, regenachtig
    en komend weekend waarschijnlijk sneeuw.
    Saai hier, bij jullie veel beter! Geweldige vakantie
    als ik al die verslagen nog eens lees.
    Nog veel plezier!