sleutelwoord: closed - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu sleutelwoord: closed - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

sleutelwoord: closed

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

20 Mei 2010 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Mammoth Lakes is de eerste plek die ons tegenvalt:( Ten eerste is het een typische wintersportplaats en daar is de accommodatie ook naar. Een soort huurkazerne met zoveel mogelijk kamers, modderbruine muren en vloerbedekking en ongelooflijk heet, binnen dan. We hebben de verwarming al helemaal uitgezet en alle ramen open, 's nachts alleen een laken met een dun dekentje en nog is het te warm! Vervolgens zitten we in deze wintersportplaats, die ook wel een zomerseizoen kent, precies tussen die twee seizoenen in en dan ook nog niet in het dorp maar 4 km erbuiten bij de skipistes...
Valt niets te beleven, zeker 's avonds, de meeste cafés en restaurants zijn alleen 'seasonal' geopend en nu dus dicht.
Gisteren wilden we naar het ancient bristle cone pine forest: hier staan 4000 jaar oude pijnbomen, de oudste ter wereld zegt men, maar de weg was nog niet open vanwege de sneeuw....
Vanmorgen dan naar het devils postpile monument: een formatie van zeshoekige basaltblokken die zijn ontstaan door afgekoelde lava. Helaas, ze zijn wel bezig met het sneeuwvrij maken van het pad, maar vóór volgende week gaat het zeker niet open... Op deze manier vallen ook de minaretten bergpieken en de rainbow watervallen af!
Dan maar naar het Visitors Centre om te informeren wat we dan wél kunnen doen. Het worden de Twin Lakes, de Hot Creek Fish Hatchrey en de Hot Creek Geolocical Site.
Op weg naar de Twin Lakes staat voor de verandering een bord "road closed". We zijn nog wel een stuk te voet verdergegaan, hebben nog een waterval op de foto gezet, maar omdat je niet kon zien waar het pad ophield en het water begon, zijn we toch maar omgedraaid.
Intussen gaf de auto al een paar dagen bij het starten aan "oil maintenance required soon", maar vandaag liet hij dat soon eraf en bleef de melding in beeld staan.
Bij controle bleek het oliepeil weliswaar goed, maar toch maar even bij de garage langs. Die adviseerde Hertz te bellen, dus zo gezegd zo gedaan. Nagekeken wanneer de auto in onderhoud was geweest en hoeveel miles er nu mee gereden was. Conclusie: niets aan de hand je kan er nog zeker 2000 mijl mee rijden. Gelukkig hoeven we er nog maar zo'n 500, maar die melding die blijft staan vinden we allebei wel erg irritant.
Goed, de Fish Hatchery bleek een forellenkwekerij. Tja, daarvoor hoef je niet echt naar Californië.Toch maar even bekeken en door naar de Hot Creek. Dit bleek inderdaad een hete bron binnenin een oude vulkaan. Je ziet echt het hete water opborrelen, tot soms wel 1/2 meter hoog. Fascinerend om te zien.
Morgen naar Yosemite, helaas via een omweg, want ook hier zijn diverse passen gesloten.

• 23 Mei 2010 - 15:54

Louis En Wilma:

Ik wou dat wij hier ook een dagje sneuuw hadden. Ik schrijf deze reactie als we een kwart op weg door Java zijn en daar is het heet en benauwd. Jammer dat er zo veel dicht was. Ik ben wel benieuwd hoe jullie die stapel alternatieve bezienswaardigheden bij elkaar gesprokkeld hebben. Of was het gewoon van het reisburo afkomstig. Groeten uit Bandung, Indonesia.