Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

16 Mei 2010 | Verenigde Staten, Tusayan

Ja,ja, de fotoos komen eraan!!! Had er gisteravond even de puf niet meer voor. Ik zal er een aantal bijdoen, maar dan nog komt niet over hoe ongelooflijk groots en indrukwekkend dit is. Het is niet voor te stellen dat dit allemaal door wind- en watererosie ontstaan is.

Vanmorgen hadden we dus eerst de Imperial Tour: een helicoptervlucht van 3 kwartier boven de Grand Canyon!
Had toch wat last van een wat verkrampt gevoel in de maagstreek, dus maar een zeer licht ontbijtje...
Het was wel 3 minuten rijden naar het vliegveld en na binnenkomst werden we eerst ingecheckt en -zeer discreet- gewogen om te bepalen wie waar in de heli moest zitten ivm een zo goed mogelijke balans. Daarna kregen we een briefing over de safety regulations (altijd fijn om te weten hoe je je zwemvest uitklapt) en na een tijdje mochten we naar de helicopter. Eerst op de foto en dan de lucht in. Een gigantische hoop herrie, maar we kregen een koptelefoon op, zodat we met de piloot in verbinding stonden en met een bandje dat ons vertelde wat we zagen. Veel fotoos gemaakt, want alleen al of je links of rechts uit het raam kijkt maakt al een groot verschil! De tijd vloog (haha) voorbij en het was een heel bijzondere ervaring, die ik iedereen aan kan raden.
's Middags hebben we een trail langs de South Rim gelopen: een kleine 10 km langs de rand van de Canyon. Kees heeft zichzelf overwonnen, want met hoogtevrees is dat soms even slikken. En dan zal ik nu wat fotoos voor jullie uitzoeken!
Mochten jullie je verbazen over de soms vreemde kleuren: in een bepaalde lichtval zijn die kleuren echt zo, net alsof het verkeerd ingekleurd is.
's Avonds gegeten bij de Mexicaan, Kees kreeg bij zijn biertje een soort jampot met oor als glas, later kreeg ik mijn cappucino (meer een koffie verkeerd, maar ja) in zo'n zelfde geval.
We hadden trouwens van een ober in een vorig hotel begrepen dat dit bier -toen van de tap- "dos eggies" (2 eitjes) heette, maar er stond nu duidelijk dos equis (2 paarden) op het flesje! Niet helemaal begrepen dus.

• 16 Mei 2010 - 08:45

Yoke:

Prachtig die foto's.
    Het zijn net tekeningen met allemaal aardlagen.
    kees ziet er ook echt ontspannen uit met die koptelefoon op.
    Kan me wel voorstellen dat jullie hiervan genoten hebben.
    Succes op de rest van jullie reis.

• 16 Mei 2010 - 18:00

Arga :

Stoere foto van je Kees. geen last van hoogtevrees gehad? En wat een prachtige foto's van het landschap. Wij waren een paar nostalgische dagen op de Friese meren. De berenburg was weer hard nodig met temperaturen net boven de 10 graden! Wel wat anders dan bij jullie. Geniet er nog veel van en de hartelijke groeten van Arga

• 17 Mei 2010 - 12:02

Louisenwilma:

Dit is inderdaad een topevenement van jullie vakantie. Wat een gave plaatjes en vooral die van Kees. Hoewel wij hier ook het e.e.a. meemaken ben ik op deze dag van jullie vakantie best een beetje jaloers.
    Groeten van Louis en een helaas zieke Wilma. Geniet er verder van.