Tucson - Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu Tucson - Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

Tucson - Sedona

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

13 Mei 2010 | Verenigde Staten, Sedona

Om te beginnen: je hebt helemaal gelijk Gerda, het zijn inderdaad kolibries. Nooit geweten dat die zo klein zijn. We hebben geprobeerd ze op de foto te zetten,maar omdat die vleugeltjes zo ontzettend snel bewegen is elke foto ook bewogen! Omdat de reis vandaag niet zo lang is hebben we besloten 2 tussenstops te maken. Eerst bij de Casa Grande Ruins: een indrukwekkend bouwwerk met 1,5 meter dikke muren van het Hohokam volk. Het is onduidelijk waar het voor gediend heeft: de meningen variëren van een grote woning, via een uitkijktoren tot een astronomisch observatotium.... Jammer alleen van dat ongelooflijk lelijke metalen dak dat ze er ter bescherming overheen gezet hebben :(
Daarna door naar het Montezuma Castle National Monument: uit 5 verdiepingen bestaande rotswoningen uit de 13e eeuw van de Sinagua indianen. Ze zijn opgetrokken uit leem vermengd met sycamorebomen (een soort platanen) die daar nog steeds groeien. Onvoorstelbaar hoe ze die daar op die hoogte hebben kunnen maken.
Nog een klein stukje nu naar Sedona en wat een verrassing toen we de Red Rock County binnen reden: zo'n mooi gezicht al die rode rotsen die ahw uitgelicht werden door de zon! Ik hoop dat het op de fotoos een beetje overkomt, want wij hadden allebei iets van WAUW!! wat is dit mooi.

• 13 Mei 2010 - 11:17

Louis En Wilma:

Woh, dat ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Een heel groot contrast met wat we hier in Kuala Lumpur zien. Een grootse en behoorlijk warme en drukke wereldstad. Enjoy.

• 13 Mei 2010 - 12:26

Riet En Jack:

Inderdaad prachtig! Wij genieten mee op afstand.