San Diego - Tucson - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu San Diego - Tucson - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

San Diego - Tucson

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

11 Mei 2010 | Verenigde Staten, Tucson

Dacht ik toch even dat er niet zoveel te melden zou zijn vandaag. Begon al goed vanmorgen toen ik ontdekte dat ik de avond ervoor mijn vest had laten liggen in het restaurant. Nu maar hopen dat ze op maandagmorgen om half 9 al open waren!
Gelukkig was dat het geval en hadden ze het netjes opgeborgen bij de gevonden voorwerpen, pfffft!
Na het uitchecken op weg naar Tucson (Toeson): een rit van 635 km, waarvoor we toch zeker 7 uur onderweg zouden zijn :(
Het zijn er uiteindelijk met wat stops bijna 8 geworden. Onderweg was het héél lang héél saai, totdat we in een fuik van de federal police reden! Eerst dachten we dat het de zoveelste road works waren, maar toen stond er ineens een bordje dogs at work en begrepen we het niet helemaal. Na even langzaam doorrijden kwam er een agent met herdershond aan, liep om elke auto heen en als de hond te lang treuzelde of een beetje opgewonden raakte moest je bij de volgende agent stoppen en werd je naar de kant van de weg gestuurd. Bij ons treuzelde de hond wat lang.....
Dus naar de kant van de weg, paspoorten laten zien, de hond nog een keer langs de auto, maar ja die kon natuurlijk niks vinden. Het zoeken was gericht op alcohol en drugs en vóór ons zat een jonge knul op de bank met een niet zo blij gezicht. Op tafel stond namelijk naast zijn bagage een jampotje waar overduidelijk wiet in zat. We hebben niet gezien hoe dat afliep, want toen we weg mochten hebben we dat maar snel gedaan.
Een aantal kilometers verderop schoot er plotseling een patrouillewagen vauit de middenberm voor ons de weg op met zwaailichten en al en ging vervolgens al knipperend op de vluchtstrook rijden. Wat nu weer??? Om te beginnen maar langzaam rijden, is altijd goed!? Geen bordjes "follow" ofzo, dus maar langzaam doorgereden en op een gegeven moment bleef-ie achter en zijn we maar verder gereden. Geen idee wat er aan de hand was...

• 11 Mei 2010 - 06:26

Louis En Wilma:

Dat is inderdaad een mooi en onverwacht typisch Amerikaans verhaal. Iets vergelijkbaars ooit meegemaakt maar toch iets minder heftig dan dit. Vervelend als gebeurtenis, maar leuk als herinnering zullen we maar zeggen. What's next?

Louis en Wilma