San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

San Diego

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

10 Mei 2010 | Verenigde Staten, San Diego

Vandaag eerst maar eens geskypt met Joris. Het blijft lastig om een tijdstip te vinden dat hier en in Nederland handig uitkomt... Ook daar gaat alles z'n gangetje, al begrijpen we dat het weer bij jullie knudde met een rietje is!
Daarna op pad om San Diego Old Town te bekijken. Ziet er nog redelijk authentiek uit, maar (natuurlijk) ook vreselijk commercieel, je struikelt er echt over de souvenierwinkeltjes, waar je de grootst mogelijke onzin kunt kopen.
Vervolgens maar naar het trolleystation om een dagpas voor het openbaar vervoer te kopen: voor $ 5 pp reis je de hele dag door San Diego tot aan de Mexicaanse grens toe! Uitgestapt bij het Santa Fe depot: een authentiek, nog in gebruik zijnd treinstation: heel fraai! Vandaar naar Het USS Midway, een historisch vliegdekschip. Waarschijnlijk kan Kees hier meer en uitgebreider over vertellen, ik vond het vooral immens. Het vliegdek is zo breed als een 10-baans snelweg en lukraak staan daar toch zeker zo'n 25 vliegtuigen op, waarbij het absoluut niet vol staat. Verder is het volledig geoutilleerd, tot en met een röntgenkamer, intensive care unit en operatiekamer aan toe! Indrukwekkend!
Dan met de trolley -die naar ons idee meer een tram is- naar het Gaslamp district. Dit is nu een uitgaanscentrum met exclusieve kledingwinkels maar met nog wel de gaslantarens van vroeger. Leuke eettentjes ook. Hierna was de puf op en zijn we teruggegaan om even met de voeten omhoog te gaan zitten...
Leuk overigens om af en toe jullie reacties te lezen!

• 10 Mei 2010 - 06:37

Louis En Wilma:

Weer een leuk dagverhaal.
    Kees moet genoten hebben van dat bootje. Ben benieuwd naar zijn verhaal daarover.Laat hem dat maar eens op "waarbenjenu" zetten, anders moeten we er zo lang op wachten! Dat van dat weer hier dat klopt hoewel het geleidelijk aan beter wordt. Reddingsplan Zuid-Europese landen eindelijk goedgekeurd, dus Euro en beurzen weer in de lift (gelukkig). Horen jullie daar overigens nieuws uit Europa (zoals bijv. dat de aswolk Europa weer gedeeltelijk parten speelt?)? Groeten van Louis en Wilma