alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van kees en henny flier - WaarBenJij.nu

alcatraz

Door: hennyenkees

Blijf op de hoogte en volg kees en henny

04 Mei 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Blijkbaar heeft ook een cable car een max.laadvermogen: boven op de heuvel kwam-ie, ondanks dat de conducteur -toch goed voor zo'n kilootje of 120- op het achterbalkon stond mee te springen om de car nog een extra hupje vooruit te geven, midden op de kruising tot stilstand.
Maar geen nood, er wordt een mannetje gebeld en enkele minuten later komt er een soort sneeuwschuivertje aangescheurd, geeft de car een zetje en huppekee storten we weer naar beneden!
Op naar Alcatrez nu: de wachtrij voor de boot lijkt aanzienlijk, maar blijkbaar passen er veel makke schapen op dus binnen een halfuur zijn we op The Rock. We laten ons overhalen om de audiotour te volgen, is in het begin wel interessant, maar wordt na 3 kwartier toch wat langdradig, dus het laatste kwartier hebben we geskipt. Het ziet er echt zo uit als de amerikaanse gevangenissen zoals je die vaak in films ziet en die cellen zijn niet groter dan 2,5 bij 1,5 meter. Als je het hoofdeind van je bed aan de verkeerde kant maakt, hang je zo ongeveer met je hoofd in de wc-pot! Het uitzicht op San Francisco is echter schitterend, maar voor de gevangenen was het meer: so near en yet so far...
Daarna weer terug naar The City, waar we nog naar het Exploratorium wilden: een soort interactief museum. Maar helaas de zaak was "under construction", dus we konden onverrichter zake terug.
Laatste dag hier, morgen de auto ophalen en langs de Pacific Coastway naar Monterey.

• 04 Mei 2010 - 08:16

Louis En Wilma:

Volgens mij had Kees ook mee moeten hupsen.
    Dan was dat schuivertje niet nodig geweest.
    Monterey, ik neem aan niet die in Mexico?
    Daar zijn wij namelijk wel eens geweest.
    Drive carefully!

• 04 Mei 2010 - 08:18

Louis En Wilma:

PS.
    Indonesie reis van ons gaat door.
    Wij gaan jullie dus kunnen vertellen wat er in 30 jaar allemaal veranderd is.

• 04 Mei 2010 - 14:56

Yoke:

1e Fase al weer klaar.
    Ben benieuwd naar jullie vervolg verhalen.